Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žena s uhrančivými vejci

Po nějaké době zase otevírám svůj deníček Bridget Jonesové, s níž toho máme mnoho společného. Můj kamarád z výšky, když se vrátil z kina, poté co shlédl první díl filmu, prohlásil, že na to chodit nemusím, protože je to o mně. 

Máme u nás Farmářský dům. Hovězí maso a vajíčka již si kupuji téměř výhradně tam. Sleduji i aktuální nabídku. Dnes tam měli jablíčka a hrušky, a tak jsem si kromě vajec nakoupila i ovocíčko. 

Stála jsem před boxem s ovocem a potichu jsem si broukala písničku Prší, prší od Bena Cristovao. Při tom jsem se neubránila minimalistickým tanečním kreacím. Já to tak mám od přirození. Moje dcera to po mně zdědila. Obě zpíváme dost tragicky, ale nemůžeme si prostě pomoct. Těla se nám vlní samy od sebe, za to vůbec nemůžeme. Jedná se zřejmě o nějakou genetickou predispozici. 

"Dobrý den." zaznělo mi za zády. Otočila jsem a odpověděla na pozdrav. Mladý sympatický muž se na mě usmíval s trochu pobaveným ale zároveň velmi přátelským výrazem ve tváři. Šibalský úsměv jsem mu oplatila a otočila jsem se zpět, abych dokončila svůj nákup.

Nevzala jsem si s sebou nic, v čem bych si mohla svůj nákup pohodlně odnést. To mám taky od přirození. To jsou samé taneční kreace a hlava v oblacích, ale na praktické věci to nemyslí. Nesla jsem to tedy v náručí. Ovoce bylo v takových otevřených krabičkách z recyklovaného papíru. Vajíčka jsem dala navrch a levou rukou jsem je trochu jistila. "No, jestli mi něco z těch rukou vypadne, tak to budou stoprocentně ta vejce." ozvalo se z mé věštírny. 

Překvapivě jsem to ale vše v pořádku donesla až k autu. Poté co jsem vyřešila malou komplikaci, která spočívala v otevření auta, na což by se mi bývala hodila třetí ruka, zdálo se, že mám vyhráno. Ovoce jsem položila na zadní sedačku a chtěla jsem nastoupit do auta a vyrazit k domovu.

V tom se mi opět zjevil onen sympatický mladík a za chůze mě hypnotizoval pohledem. Tohle nebyl jen  letmý pohled. Normálně mě nepokrytě sledoval a nehodlal své oči ode mě odtrhnout. Znejistěla jsem.

Jo, bývaly doby, kdy se mi tohle běžně dělo, že jsem na ulici nebo třeba ve vlaku potkala muže, naše pohledy se setkaly a nemohly se od sebe odtrhnout, ale to už je pravěk, minulost upadající do stále hlubšího zapomnění. Tohle bylo fakt podezřelý.

V hlavě se mi spustil alarm a výstražné kontrolky blikaly o sto šest. Co je? Proč na mě tak kouká? Jsem nenalíčená, neučesaná a hlavně stará?! Že by ho natolik zaujaly mé taneční kreace před boxem s ovocem? Možná si říkal chudák paní.

Vzala jsem za madlo dveří a chystala se usednout za volant. V tu chvíli na mě onen sympaťák zavolal: "Máte na střeše vajíčka!!!" Tddndn. Počítačový systém v mé hlavě se přepočítal, a já se začala smát. Klasika!!!!! "Ježiš, děkuji." volala jsem na něj a on se usmál zase tak mile. 

Tak on to nebyl obdivovatel s poruchou zraku či zvrhlým vkusem. Byl to anděl strážný. Já jsem to ale klikařka! Jak moje maminka říká: "Ti tvoji strážní andělé se chudáci nadřou."

Naše pohledy se setkaly ještě jednou na výjezdu z parkoviště. Zamávala jsem na něj jako na svého starého známého a znovu jsme se na sebe usmáli. V mém pohledu bylo "děkuji za vaši milou starostlivost" a v jeho nejspíš "rádo se stalo".

"Tak zase někdy na viděnou, anděli."

 

 

Autor: Iva Votočková | sobota 7.10.2023 17:40 | karma článku: 19,62 | přečteno: 416x
  • Další články autora

Iva Votočková

Ten, co slaví každý den

Život je chvíle k oslavě. Není třeba čekat na nějakou zvláštní příležitost, na slunečný den bez mráčku či oficiální svátek. Skutečná oslava vychází z radosti prožívané hluboko uvnitř.

18.5.2024 v 18:26 | Karma: 0 | Přečteno: 5x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Vítejte na ostrůvku pozitivní deviace

Prý jsem stvořila ostrůvek pozitivní deviace. S tím termínem jsem se setkala poprvé a pobavil mě. Tedy vítejte na ostrůvku. ;-)

17.5.2024 v 16:57 | Karma: 10,51 | Přečteno: 151x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Dřít a dřít se dá naprosto odlišně

Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je to dáno jednak tím, že jsme každý jiný a jednak tím, že každý děláme věci s odlišným záměrem, a od záměru se vše odvíjí.

11.5.2024 v 22:46 | Karma: 10,94 | Přečteno: 303x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Já a Vesmír: Když jsem se stěhovala.

Poslední dny jsem si několikrát sáhla až na dno svých sil. Sešlo se toho mnoho najednou. Vážné onemocnění mojí mamky. Bouřlivý průběh puberty mé dcery. No, a k tomu všemu přišlo ještě stěhování.

7.5.2024 v 18:29 | Karma: 9,97 | Přečteno: 305x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 273x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 116
  • Celková karma 12,22
  • Průměrná čtenost 622x
JednoDuše jsem.