Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Červená karta od čtenářů za neumožnění diskuze

Dávám k dispozici výsledek malého průzkumu toho, jak návštěvníci blogu nahlíží na články bez diskuze. 

Před pár dny mě bloger Jan T., věřím, že přátelsky popošťouchl svým blogem Články o lidství a bez diskuze? z důvodu toho, že jsem já u svých blogů přestala otevírat diskuzi. Náznak předjímání mých důvodů, které k tomu mám, i těch pár nálepek, co mi dal v diskuzi pod článkem, přehlížím, neboť už o sobě nějakou dobu víme a pár diskuzí už jsme spolu měli, a proto věřím, že záměr jeho článku byl v podstatě čistý. Jeho cílem nebylo hodnotit mě a postavit na pranýř, nýbrž přivést mě k zamyšlení, jestli to není škoda, že diskuzi neotevírám. ;-)

Reakcí na jeho blog byl můj článek Bez diskuzí!, ve kterém jsem nastínila, jak na diskutování pod články nahlížím. Těžko říct, jestli byl pochopen správně. Filtry, přes které se na svět díváme, zkreslují vše, co vnímáme svými smysly, a tak si má slova určitě každý vysvětlil po svém. To je realita, tak se to prostě děje a nenaděláme s tím nic. Denně se milionkrát ztrácíme ve vlastním matrixu. Je tedy možné, že někoho jsem nepřekvapila, dalšího jsem zklamala a jiného zase naopak překvapila příjemně či nemile. To je život.

Pro mě z té diskuze vystoupily zajímavé skutečnosti, a malý vzorek toho, jak na články bez diskuzí nahlížíte vy, vám níže dávám k dispozici. 

Převládající názor:

Převážná většina návštěvníků blogu je toho názoru, že když mají zájem zareagovat a zjistí, že jim to autor neumožňuje, pak si autor nezaslouží nic jiného než ignoraci. Článek si třeba přečtou, když je téma pro ně zajímavé, ale karmu autorovi nezvýší. 

K tomuto no comment:

Objevily se tam komentáře od návštěvníků, kteří dospěli k tomu, že čtení článků je ztráta času, a tak chodí rovnou do diskuze. Z bližšího vysvětlení některých z nich jsem pak pochopila, že diskuzi mají tak trochu za pavlač. 

Názory, za které jsem vděčná:

Dva názory, za které jsem vděčná, a se kterými souzním, budu citovat, tedy část názoru. Snad se na mě jejich autoři nebudou zlobit.

"Respektuji pohled autorky, a přijde mi zvláštní vyhýbat se blogům jen proto, že mají uzavřenou diskuzi. Osobně dávám diskuzi svobodu, totéž dopřávám ostatním, a zároveň případný opačný postoj nemá na můj zájem o čtení článku prakticky žádný vliv. Ti diskutující, kteří sami články nepíší, se svobodně rozhodli pouze diskutovat. Toto jejich právo nikdo nezpochybňuje. Kritická slova na adresu autorů neumožňujících diskuzi jsou impertinence."

"Čtu články bez ohledu na možnost diskuse, protože mne zajímá obsah. Nejsem dotčen nemožností komentovat, protože důvody autora k uzavření diskuze neznám a, jak píšete, může jich být x. Předjímat či domýšlet u někoho ty důvody považuji za neslušné, neboť to je jeho srozumitelné právo. Z autorství článku mi nevyplývá povinnost umožnit diskuzi, natož poskytovat zábavu případným trollům. Čtu články bez ohledu na možnost diskuze, protože mne zajímá obsah."

 

Některým čtenářům přijde škoda, když autor článku diskuzi neotevře. Rádi by mu zanechali komentář, ale nemohou, což je pro ně údajně tak zásadní, že si proto blog ani nepřečtou. Nepoužili tak silná slova jako že si autor nezaslouží jejich zájem, ale co za tím skutečně je, vědí jen oni sami, pokud mají koule na to si to přiznat. ;-)

Někteří návštěvníci blogu dokonce očekávají, že autor článku nejen otevře diskuzi, ale také se jí aktivně účastní, minimálně dá ke komentáři hodnocení, aby čtenář věděl, že se jím autor zabýval, a pokud tak z nějakého důvodu nemůže nebo nechce učinit, bylo by fajn, kdyby se omluvil. 

 

Já jsem si z této diskuze odnesla mnohé. Děkuji tímto zejména panu Janovi, který mi dal příležitost zamyslet se nad tím, jestli chci mít skutečně diskuzi stále uzavřenou. Děkuji velmi za vás, jež si nekladete podmínky a ctíte pravidlo svobodné volby každého. Souzním, váš přístup mě hřeje u srdce, a je to směr, kterým vede i moje cesta. Děkuji ze srdce všem, kdo jste mě přiměli zamyslet se nad sebou. To je vždy nejcennější. Děkuji vám všem, kdo jste přispěli do diskuze, a věnovali jste mi tak svůj drahocenný čas a energii. 

Zdravím vás všechny, ať jste rozhodnuti zachovat mi přízeň nebo mě opustit. Jestli budu otevírat diskuzi nebo ne, teď nejsem schopná říct, řídím se vždy podle aktuálního pocitu. 

 

Autor: Iva Votočková | čtvrtek 5.10.2023 21:43 | karma článku: 17,08 | přečteno: 820x
  • Další články autora

Iva Votočková

Ten, co slaví každý den

Život je chvíle k oslavě. Není třeba čekat na nějakou zvláštní příležitost, na slunečný den bez mráčku či oficiální svátek. Skutečná oslava vychází z radosti prožívané hluboko uvnitř.

18.5.2024 v 18:26 | Karma: 7,58 | Přečteno: 123x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Vítejte na ostrůvku pozitivní deviace

Prý jsem stvořila ostrůvek pozitivní deviace. S tím termínem jsem se setkala poprvé a pobavil mě. Tedy vítejte na ostrůvku. ;-)

17.5.2024 v 16:57 | Karma: 10,94 | Přečteno: 167x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Dřít a dřít se dá naprosto odlišně

Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je to dáno jednak tím, že jsme každý jiný a jednak tím, že každý děláme věci s odlišným záměrem, a od záměru se vše odvíjí.

11.5.2024 v 22:46 | Karma: 10,95 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Já a Vesmír: Když jsem se stěhovala.

Poslední dny jsem si několikrát sáhla až na dno svých sil. Sešlo se toho mnoho najednou. Vážné onemocnění mojí mamky. Bouřlivý průběh puberty mé dcery. No, a k tomu všemu přišlo ještě stěhování.

7.5.2024 v 18:29 | Karma: 9,98 | Přečteno: 308x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 273x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Havaroval vrtulník s prezidentem Íránu Raísím, vracel se z Ázerbájdžánu

19. května 2024,  aktualizováno  15:38

Aktualizujeme Íránská státní televize hlásí nehodu vrtulníku při přesunu prezidenta Ebráhíma Raísího a hovoří o...

Řidič na Lounsku narazil do stromu, ve zničeném vozidle zemřel

19. května 2024  15:25

Náraz do stromu nepřežil v neděli ráno u Staňkovic na Lounsku řidič osobního auta. V autě cestoval...

Policisté při hokeji zakročili proti muži se zbraní, vypadala jako kalašnikov

19. května 2024  15:10

Dlouhou střelnou zbraň nesl v ruce osmnáctiletý mladík, proti němuž v sobotu po poledni zakročili...

Doby, kdy se Česko Sudetoněmeckých sjezdů bálo, skončily, řekl velvyslanec

19. května 2024  14:58

Český velvyslanec v Německu Tomáš Kafka řekl v neděli na sudetoněmeckém sjezdu v Augšpurku, že...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 117
  • Celková karma 11,44
  • Průměrná čtenost 617x
JednoDuše jsem.