Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kámo, dneska chodí Barborka.

Taky k vám chodí Barborka, i když už se vašim dětem dávno zaplují lýtka? Každá věta začíná nebo končí slovem "kámo" v tom lepším případě, zpravidla když jsme z doslechu bývají to slova horší, zde kodexem blogera zapovězená. :-)

Říká se, že svatá Barbora byla mučednicí, která se odmítala vzdát křesťanství. Byla vězněna ve věži a později jí vlastní otec za trest sťal hlavu. O její osobě prý nejsou zmínky, pouze o ní kolují legendy. V předvečer jejího svátku si děti dávají punčochy za okno a doufají, že ji něco nadělí. Také se dávají větvičky Barborky do vázy, a traduje se, že pokud větvička vykvete na Štědrý den svobodné slečně, do roka a do dne se provdá. 

Moje dítko (12 let) již dospívá. Každý den obdivně pozoruji, jak se ta malá roztomilá holčička proměňuje v rozkošnou mladou ženu. S adventem ale jako by ta malá holčička zase vyplula na povrch, vykoukla na mě a volala: "Mami, podívej, pořád tady jsem." A tak si letos naše dcera večer před spaním opět dala punčochu za okno, a já jsem tak dostala další šanci realizovat se tím nejkrásnějším způsobem, na který rodiče a obvykle i děti celý život vzpomínají, proměnit se v kouzelnou bytost a vložit svoji lásku ke své dceři do rukou Barborky.   

A tak jsem se ve tři ráno plížila k ní do pokoje, abych jí nadělila Barborku. :-) Zašustil celofán, dcera se začala na posteli nebezpečně převalovat, ani jsem nedýchala a snad jsem i chvíli věřila, že jsem určitě neviditelná. Už to vypadalo nadějně, že se nakonec neprobudí, ale najednou otevřela jedno oko a prý: "Ahoj mami, co tady děláš?!" Nenápadně jsem všeho nechala a dělala jsem, jako že já nic. K ní do pokoje chodím ve tři ráno přece úplně běžně. :-D Objala jsem ji, řekla jsem jí, "spinkej", a odešla jsem z pokoje jako by nic. 

Ráno vylezla z pelechu, obě oči ještě zalepený, a šla se podívat, co jí Barborka nadělila. Několikrát se z pokoje ozvalo "jeee, jeee". Potom přišla, objala mě a řekla, "mami, to je krásný" (vůbec jsem nepochopila, o co šlo, já s tím přece nemám nic společného), a pak se spokojeně vrátila do postele. 

Tahle hra mě asi nikdy neomrzí. Má to své kouzlo. V každém z nás je stále ta malá holčička nebo malý kluk, který se čas od času probudí, vykoukne a připomene vám, jaké to bylo, když jste byli malí. Tohle je právě ten čas, kdy se do našich domovů vkrádá kouzlo přicházejících vánoc, vůně cukroví, pohádky, a kdy se ani našim teenagerům dost dobře nedaří utajit, že ve skrytu duše jsou stále dětmi. Užívám si to a jsem vděčná za to, že to můžu zažívat. Je to velký dar. 

Přeji vám všem krásný barborkový den a adventní čas. Může být krásný, když se rozhodneme, že to tak bude. Všechno je na nás. Přeji nám všem, aby si to uvědomovalo stále více lidí. S láskou Iva V.

PS: Všímáte si žen se jménem Barbora? Ty, které mám ve své blízkosti já, ať už jsou to ženy nebo skoro ženy (dívky), jsou tak krásné, temperamentní a odvážné, jedním slovem jedinečné. Posílám tímto speciální pozdrav všem Bárám, krásný svátek přeji, a děkujeme za kouzlo, kterým obohacujete naše životy.

                                                                                          

Autor: Iva Votočková | sobota 4.12.2021 10:12 | karma článku: 13,15 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Tlaková níže přinese mírné ochlazení. O víkendu bude oblačno, přijdou i bouřky

2. května 2024  6:54

Přímý přenos Silný vítr a nebezpečí vzniku požáru na vybraných místech v Česku hrozí ještě ve čtvrtek, výstrahy...

USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku

2. května 2024  6:49

Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.