Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sbohem, Barunko.

Libuše Šafránková ….. krásná, něžná, roztomilá, křehká, jedinečná, okouzlující, vtipná, talentovaná, charizmatická, ….. Dokázala nás okouzlit, dojmout, rozesmát, pobavit. Cítím podobný smutek, jako když nás opustil Karel Gott.

Libuše Šafránková ….. Barunka, Popelka, Večernice, …… krásná, něžná, roztomilá, křehká, jedinečná, okouzlující, vtipná, talentovaná, charizmatická, ….. Dokázala nás okouzlit, dojmout, rozesmát, pobavit. Cítím podobný smutek, jako když nás opustil Karel Gott. To člověka prostě zasáhne. Oba vytvořili něco, co je samotné přesahovalo. Však o kom dalším můžeme říct, že je s námi všemi každé Vánoce? 

Od mala mám zvláštní vztah k filmu Babička s Jarmilou Kurandovou a Libuší Šafránkovou. Nepopsatelným způsobem mě bere za srdce jako bych ten příběh sama žila. Zpravidla ho od začátku do konce probrečím. Myslím při něm na moji drahou babičku, kterou jsem ze srdce milovala. Měla ten film ráda stejně jako já. Mnohokrát mě hladívala po vlasech s dojetím ve tváři opakujíc mi, že na mě vždy myslívá, když tenhle film vidí. „Ty jsi moje Barunka, Ivuško, tolik mi tě připomíná.“ říkávala mi.

Mám tenhle film pod kůží. Vždycky mě vcucne do děje, jako bych byla zase malá holka. Oslovuje ve mně něco, co vlastně neumím slovy popsat. Jako by každá z postav, každé vlákno příběhu zabrnkalo v mém srdci na jinou strunu, a struny se chvějí s takovou intenzitou, že se mi prožitek vrývá až do morku kostí. V jednu chvíli se usmívám a vzápětí se mi z očí derou krokodýlí slzy. Chvíli jsem dojatá a záhy cítím ostrou bolest. Pocity lehkosti a bezstarostnosti dětství a mládí střídá tíživá předzvěst smrti ve stáří. Je to prostě síla od začátku až do konce jako život sám.

Barunka se tak stala mým mostem k Libuši Šafránkové. Jako by nás něco spojovalo, přestože jsme se neznaly. Jakoby se znaly naše vnitřní děti, ty malé slečny, které ještě viděly svět přes růžové brýle mládí. Její náhlá smrt mě nečekaně zasáhla. Hluboký zármutek, který to u mě vyvolalo, mě docela překvapil.

A tak se loučím s láskou a soucitem v srdci. Skláním se a děkuji za všechny ty postavy, jež jste ztvárnila vaším osobitým a nezaměnitelným způsobem. Sbohem Barunko, Popelko, Večernice, ……., zůstanete s námi v našich srdcích. 

https://ivavotockova.cz/ze_zapisniku/letem_svetem/sbohem-barunko/

Autor: Iva Votočková | sobota 12.6.2021 18:55 | karma článku: 23,66 | přečteno: 552x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.