Když zoubková víla splaší býka aneb jsem plašan!

Kdo by to byl řekl do býka?! Vypadá jako takové klidné těžkopádné zvíře. Jen stojí, zírá a přežvykuje. Každý krok si důkladně rozmyslí. Vždyť dělat zbytečné kroky, které se nevyplatí, je tak vysilující. Všechno je třeba nejprve si řádně promyslet. Ano, tak to jsem přesně já. :-) Na druhou stranu ale stačí zatleskat, zakřičet, udělat nečekaný prudký pohyb a z býka je neřízená střela řítící se bezhlavě vpřed. To je potom korida a ani mu nemusíte mávat červeným hadrem před očima. A to jsem taky já. :-) Naposledy mě takhle vyplašila zoubková víla. :-)

To se naší pětileté dceři konečně splnilo její toužebné přání a vypadl jí její první mléčný zoubek. Neumíte si představit, jak traumatizující to pro ni bylo, když všem dětem ze třídy vypadávaly zuby a jí stále ne. :-) Ty děti jsou stejně divní tvorové. To já se vůbec netěším, až mi začnou padat zuby. :-D To byste ji ale museli slyšet. To bylo stížností, jak je to nespravedlivé. „Kačenka je mladší než já a už jí vypadly tři zoubky. A já jdu po prázdninách do školy a ještě mi žádný zub nevypadl, ani se mi žádný nekýve.“ :-) Ale konečně nastal ten den D i v naší chlebárničce. Šlo to velmi rychle. Jeden den se zoubek začal kývat a druhý den se zapomněl při obědě v bramboře. JENŽE ten den jsem měla hodně napilno a nestihla jsem koupit žádnou maličkost. Přišla jsem z práce domů večer o půl osmé a dcera mi nekompromisně oznámila, že jí vypadl zoubek a že v noci přijde zoubková víla a něco jí přinese. Ač jsem se opravdu snažila vymyslet něco, co by se dalo vydávat za dárek od zoubkové víly, nic vhodného mě nenapadlo. Doufala jsem, že to ráno nějak navléknu a že dceru přesvědčím, že zoubková víla k nám přijde až další noc. To byla ale velká chyba! Tak velké zklamání, které ráno přišlo, jsem nečekala. Dcera nasadila tak srdcervoucí pláč, že z toho moje býčí srdce málem puklo. Plakala, že zoubková víla je podvod, a že malé děti by se takhle podvádět neměly a plakala a plakala a plakala a zdálo se, že už plakat nikdy nepřestane. Nenapadlo mě nic banálnějšího než, že zoubková víla asi měla hodně práce. „Třeba vás včera bylo hodně dětí, kterým zoubek vypadl a ona to chudák nestihla vás všechny navštívit a obdarovat.“ Zpočátku to moc nepomáhalo, ale potom se jí to přece jen rozleželo v hlavičce a najednou ožila. Začala nanovo spřádat příběh o zoubkové víle a byla si naprosto jistá tím, že až přijde ze školky, už bude mít pod polštářem nějaký dáreček. „Třeba ano, souhlasila jsem,“ a už jsem přemýšlela, kdy vyrazím do města a co koupím. Dceru jsem odvedla do školky a sedla jsem si k počítači, že budu pracovat. Zabrala jsem se do práce a oči od počítače jsem zvedla ve chvíli, kdy hodiny ukazovaly skoro čtvrt na jednu. „Slíbila jsem Anetce, že ji dnes vyzvednu po obědě,“ zhrozila jsem se a vypálila jsem jako raketa do školky. V tom mi problesklo hlavou: „ZOUBKOVÁ VÍLA!!!“ „Já jsem na ni zase zapomněla.“ Představila jsem si dceru, jak první její cesta bude směřovat k postýlce, aby se podívala pod polštář, co že jí to ta zoubková víla nadělila. Píchlo mě u srdce při představě, že zase nasadí ten svůj ranní pláč, až zjistí, že pod polštářem opět nic není. „Ne, to prostě nezvládnu! Musím ještě něco koupit!“

Letěla jsem do města jako splašená. Měla jsem v hlavě tričko s postavičkami z Ledového království, které dcera nedávno zahlédla ve výloze a moc se jí líbilo. To je ideální dárek od zoubkové víly. Už jsem si promítala v hlavě, jak se z trička raduje. Jenže co čert nechtěl. Na dveřích byla cedulka: „Jsem u lékaře, otevřeno bude od 12:40.“ Tak dlouho jsem čekat nemohla. Přemýšlela jsem co teď. Instinktivně jsem běžela městem nahoru a vběhla jsem do jiného krámu. Nějaké dvě ženy tam vybíraly dětskou mikinu a prodavačka jim zrovna něco radila. Potom se otočila na mě a než stačila cokoliv říct, já to na ni bez okolků vybalila: „Musíte mě zachránit! Potřebuji tričko s krásným obrázkem pro pětiletou holčičku. Potřebuji ho rychle. Za dvě minuty mám být ve školce a zapomněla jsem, že k nám má přijít zoubková víla.“ Prodavačka velmi rychle pochopila, že tady prodá i drahé tričko a vyrovnala přede mě trička s obrázky. Naštěstí krásné bylo jen jedno, takže nebylo moc řešit. Rozesmátá od ucha k uchu jsem jí poděkovala za to, že mě zachránila a pospíchala jsem s tričkem k pokladně. Nešlo si nevšimnout, jak si mě ženy od stojanu s mikinami přeměřují pohledem. A mně to bylo jedno. :-D Sice jsem se opět projevila jako plašan prvního stupně, ale mám tričko! Jsem dobrá!

Pak už jsem jen musela doma zahrát divadlo, abych to tričko nějak dostala pod ten polštář. Pláč se nekonal. Dcera byla spokojená. „Už se těším, až mi vypadne další zub,“ prohlásila. :-) Utřela jsem si pot z čela a objala jsem ji.

O víkendu jsem tuto historku vyprávěla mamce a dědovi. Záměrem bylo pobavit je. Děda se smál, ale mamka si povzdychla se slovy. „No jo, já jsem taky plašan, tak po kom bys to měla, že.“ Do té doby jsem se tou historkou sama bavila. Zpětně mi to přišlo jako sranda. Prostě já, no. Najednou jsem ale nabyla pocit, že je to něco, čím bych se snad měla trápit, za co bych se možná měla i stydět. Najednou už to nebyla sranda. Do hlavy se mi začaly dobývat hlasy. Chtěly mi namluvit něco v tom smyslu, že už jsem stará na to, abych se chovala jako potrhlá studentka, a že jsem fakt hrozná. Ty paní u stojanu s mikinami si to taky myslely, ty jejich pohledy mluvily za vše. Přepadla mě tíseň. Kam zmizel ten blažený pocit, který jsem měla před chvílí? Potom mi to došlo. Před chvílí jsem ten příběh vyprávěla s láskou k sobě samé. Byla jsem si moc dobře vědomá toho, že jsem poplašňák, ale taková já jsem. Je to můj povahový rys. Mám jen dvě možnosti. Mít se ráda i s ním, nebo se za každý projev svého plašanství bičovat. :-) Zapomeňte! :-) Jsem žena. Jsem milenka. Jsem matka. Jsem dcera. Jsem sestra. Jsem vnučka. Jsem kamarádka. Jsem spisovatelka (tím myslím, že ráda píšu :-)). Jsem analytička. A jsem plašan. A vším čím jsem, jsem ráda. :-)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Iva Votočková | úterý 17.2.2015 23:54 | karma článku: 10,20 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Iva Votočková

Já a Vesmír: Když jsem se stěhovala.

Poslední dny jsem si několikrát sáhla až na dno svých sil. Sešlo se toho mnoho najednou. Vážné onemocnění mojí mamky. Bouřlivý průběh puberty mé dcery. No, a k tomu všemu přišlo ještě stěhování.

7.5.2024 v 18:29 | Karma: 8,65 | Přečteno: 227x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 272x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 262x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 12,99
  • Průměrná čtenost 633x
JednoDuše jsem.