Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Uvěř v zázrak

Už několik let bloudím a hledám tu osůbku, kterou jsem kdysi zadupala do země, neboť jsem uvěřila lživým hlasům ve své hlavě, že ta dotyčná není hodna lásky. Obraz malovaný géniem jsem přemalovala rukou amatéra, a protože můj obraz nebyl nikdy dobrý, přemalovávala jsem ho stále a stále a stále. Už dávno na něm není vidět, co tam kdysi bylo. První vrstva byla překryta druhou vrstvou, ta třetí a pak čtvrtou a ………………. Kolik je tam vrstev nikdo nespočítá. Zničila jsem originál a zůstala mi „bezcenná“ patlanice.

Nedávno jsem se však ocitla na zvláštním rozcestí. Zaslechla jsem tam tichý hlásek z hloubi země, který mi napovídal, kudy se mám vydat. „Tam nechoď, tam to znáš. Není to cesta jistá, není bez rizika, můžeš se tam zocelit, ale sebe samou tam pravděpodobně nenajdeš. Zkus jít tou druhou cestou. Zdá se být stejná, ale překážky jsou mnohem zrádnější. Když tuhle cestu nevzdáš, můžeš najít samu sebe.“ A tak jdu po té druhé cestě. Připadám si jako provazochodec začátečník, který se kymácí ze strany na stanu a hledá bod rovnováhy. Zdá se mi, jako by můj provaz byl natažen nad propastí, která je velmi hluboká ale až ve svém středu. Kdybych spadla teď, když jsem na začátku provazu, nic moc by se mi asi nestalo. V těchto místech se propast ještě nezdá být tak hluboká. S každým krokem se však prostor mezi provazem a dnem propasti zvětšuje a to mě děsí. Mám strach. Chtěla bych se vrátit, ale nechci se připravit o možnost znovu najít samu sebe. Vím, že musím pokračovat. Ve svém nitru cítím boj. Tichý hlas z hloubi duše mi však říká, že tak by to nemělo být. Jdu po správné cestě ale svým zažitým způsobem. „Možná propast přejdeš i tímto způsobem, ale sama sebe zase nenajdeš!“ Velmi často teď mívám pocit, že věci kolem mě se nyní dějí tak, že mi dávají jedinečnou šanci rozkrýt můj obraz, očistit ho od zbytečných vrstev, které jsem na něj naplácala ve své nevědomosti a hlouposti. Často teď mívám strach, že jít po správné cestě nestačí. V dálce ale slyším tichý hlas a ten mi říká: „Uvěř v zázrak a on se stane.“

Autor: Iva Votočková | čtvrtek 10.5.2012 2:03 | karma článku: 0 | přečteno: 59x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji

3. května 2024

Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....

Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě

3. května 2024  5:16

Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.