Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechte si své toxické komentáře a hleďte si svého

Chtěla jsem na facebooku sdílet příspěvek, který vybízel lidi k tomu, aby nekomentovali druhé. Cílem tohoto konkrétního příspěvku bylo podpořit ženy v tom smyslu, že ať jsou, jaké jsou (tenké, silné, .....), jsou v pořádku.

Už jsem skoro klikla na tlačítko sdílet, protože souhlasím s nekomentováním vzhledu. Naše těla nám celý život slouží a jako taková si rozhodně zaslouží být přijímaná a milovaná tak, jak jsou. Ale ještě než jsem příspěvek dala sdílet, tak jeho odkaz zřejmě doputoval z hlavy hloub, a tam už se nejásalo tak jako v hlavě. ;-)

V příspěvku zaznělo zhruba toto:

"Pokud uvidíte hubenou ženu v bikinách, hleďte si svého"

"Pokud uvidíte silnou ženu s odhaleným břichem, hleďte si svého."

"Pokud uvidíte ženu bez podprsenky, hleďte si svého."

"Pokud žena jakékoli velikosti nebo tvaru neodpovídá vaším parametrům pro krásu, protože je příliš "hubená" nebo příliš "tlustá" nebo .........

....... hleďte si svého a nechte si své toxické komentáře pro sebe."

"Nemáte právo na to chovat se tak, aby se někdo kvůli vám cítil méněcenný jen proto, že nesplňuje vaše normy pro krásu."

Hlava zajásala. Přesně. Nechte si všichni své toxické komentáře a hleďte si svého.

Uvnitř se ale objevil divný pocit a moje ruka už na tlačítko "sdílet" nechce kliknout. Proč když hlava dává příspěvku za pravdu?

A tak jsme zpět u ega. ;-)

Ego rádo poučuje, co by se mělo a nemělo. Jak bychom se měli a neměli chovat. :-) Došlo mi, že stejně jako nikdo není oprávněn k tomu, aby hodnotil něčí postavu, tak já nejsem oprávněná k tomu poučovat někoho o tom, že by neměl hodnotit. Proto se objevil ten divný pocit, který vystřídal radostný jásot hlavy. Souhlasím sice s nehodnocením, ale tak to mám já. Co mě opravňuje k tomu chtít to po druhých?

Hodnotíme-li druhé za to, že někoho hodnotí, tak vlastně děláme to stejné jako oni. Je jedno, co na lidech hodnotíme. Vždy je to hodnocení. Hodnotíme-li někoho za jeho chování, neuvědomujeme si přitom důležitou skutečnost, že daný člověk v tu chvíli jedná z aktuální úrovně svého vědomí, a v daný okamžik se tedy ani jinak chovat nemůže. A poučovat nemá smysl. Za prvé, kdo jsme, abychom někoho poučovali? Za druhé, pokud po někom chceme, aby se choval tak, jak chceme my, tak je to manipulace.

Poučování má stejně pramalý účinek. Pokud se někdo chová na základě morálních pouček, které má nahrané v hlavě, a jeho chování nepramení z vnitřní podstaty jeho osobnosti, stejně to nemá velkou váhu a projeví se to dříve nebo později v jiné oblasti života.

To je jako s dětmi. Můžeme jim stokrát něco říkat a je to marné. Učí se z našeho vzoru, kopírují naše chování. Proto jediné a to nejlepší, co můžeme udělat, je motivovat lidi svým chováním. Trvalé změny se dějí vždy zevnitř, a my jsme oprávnění pouze k tomu měnit sami sebe. Každý si má o sobě rozhodovat sám a pak za své chování přijmout odpovědnost. K nehodnocení člověk prostě musí sám dozrát. I já jak je vidno. ;-)

Nehledě na to, že jsou tam ještě dva další rozměry. Hodnotícího člověka nepotkáme, jsme-li ukotvení ve svém středu, neboť pak vyzařujeme úplně jinou energii než toxický člověk, a zákonem přitažlivosti už si tedy do života takové lidi nepřitahujeme. To je jedna věc.

A druhá věc je, že pokud nám takoví lidé do života ještě chodí, tak je to známka toho, že něco ještě nemáme zcela zpracované, a potom bychom je ale měli vítat, neboť jsou to tzv. učitelé, kteří do našeho života přicházejí, abychom se právě od těch toxických myšlenek očistili, uvědomili si svoji hodnotu, povznesli se nad soudy druhých lidí a přestali svoji hodnotu odvozovat od toho, co říkají druzí. Přišli nás probudit, za což se patří jim poděkovat.

Stejně tak by se ke mně nedostal tento příspěvek, kdybych už na tom byla tak, že by tyto věci nepokoušely mé ego a nesváděly mě tak z cesty. Já jsem za něj ale ráda. Ta hra ega mě pobavila a to je ta hra, o které jsem mluvila v diskuzi, která se rozvinula u příspěvku jiné blogerky. Uviděla jsem samu sebe, že chci lidi poučovat. To je můj stín a já ho vidím. :-) Tím že ho vidím, přirozeně se sám postupně začne rozpouštět. Nic si nezakazuji, neměním to hlavou, pouze to vidím, jsem v tom vědomě.

Příspěvek jsem nesdílela, neboť mi to něco uvnitř nedovolilo. Spíš by se tomu chtělo říct: "Jen houšť do nás. Klidně hodnoťte. Potřebujeme potrénovat, ukotvit se ve svém středu. Předem vám tímto děkujeme za vaši péči." :-) V podstatě pravý opak než si myslela hlava. 

No, možná jsem si předchozím odstavcem trochu naběhla na pěst, ale vzhledem ke čtenosti mých příspěvků by to nemuselo být až tak hrozné. ;-) To snad dám. Jak říká jeden náš skoro devadesátiletý pacient: "Já si věřím, že to zvládnu." ;-)

 

Autor: Iva Votočková | pátek 2.6.2023 22:16 | karma článku: 23,19 | přečteno: 2605x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 266x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 258x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.