Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stáří je smutné. Vidím to u maminky, všichni kolem vás "běží" a vy už tu fyzickou sílu nemáte, nestačíte jim. A je krásné, když se najdou lidé, kteří zpomalí nebo se i zastaví a se starým člověkem mají trpělivost a popovídají si s ním. V

0 0
možnosti
Foto

Ano. Když to píšete, vzpomínám na babičku. Své poslední dny stále seděla u okna a dívala se na ořešák na zahradě. Sledovala ptáky na stromě a vydržela tak celé hodiny. Zpětně jsem si vyčítala, že jsem jí nevěnovala více svého času a nechávala jsem ji tam takhle samotnou. Teď už to tak nevnímám. Čím déle jsem v kontaktu s lidmi, kterým už zbývá jen krátký čas do jejich posledního dne, tím silnější mám dojem, že vše je vždy, jak má být, že my jsme se v dané chvíli nemohli zachovat lépe, a že to tak mělo být. Něco si tam ještě měli odžít, pochopit, .......

Mnozí lidé věří, že je na konci čeká nějaké zúčtování, po kterém přijdou buď do nebe nebo do pekla. Já to tak necítím. Mám pocit, že v těch posledních dnech, hodinách a minutách nám před očima probíhá film našeho života a my si v těch posledních chvílích doprožíváme to, co jsme nezvládli plně prožít a pochopit tehdy, když nám k tomu život dával příležitost.

A zastavení se starým člověk vůbec nevnímám jako nějakou moji laskavost pro něj, ale jako velkou hodnotu pro mě. Většina starých lidí si došli k nějaké moudrosti. Někdo ve větší míře, někdo v menší, každý máme jiný potenciál, ale obohacením to pro nás může být vždy.

0 0
možnosti
Foto

Stáří? Nic pro naši mládež! ;-D

2 0
možnosti
Foto

No, to těžko z hlavy řéct jak to bude mít dnešní mládež se stařím. Jsme na prahu nové doby a nevíme, co všechno nám přinese. 😉

0 0
možnosti

Stáří je pro statečný... ale vlastně nejen stáří...

1 0
možnosti
Foto

Ano, ale dokud máme zdraví a sílu, tak je to o dost snazší než bez nich.

0 0
možnosti
Foto

R^ A mnalej dodatek. Nejen stáří nejni pro sraby;-)

1 0
možnosti
Foto

Ano, je to tak, ale když tak ty lidičky poslouchám, tak mám pocit, že život je takový trénink, abychom tady pak to finále co nejlépe zvládli. Protože dokud máme zdraví, dokud máme energii, pořád to nějak jde, ale když už se pak musíme spoléhat na druhé, protože sami nemůžeme, to už chce pořádný ranec pokory. Krásný den. ;-)

5 0
možnosti
Foto

R^ S tím naprosto souhlasím. Pro některé je nejhorší samota a pocit, že už nikoho nezajímají. Děti jsou, ale "nemají čas" a staří je nechtějí zdržovat. Sourozenci již zemřeli, kamarádi taky, tak co tu budu dělat já? Jen silná osobnost (ne srab) umí z průšvihu vybruslit, ale to platí pro mladší. Těm starým síly už jen ubývají. Tak nevím, není lepší umřít takzvaně nečekaně, někde se vyvrátit a šmytec, než dlouhé roky polehávat?

4 0
možnosti
Foto

Ano, to je pravda. V této souvislosti řeším umělé prodlužování života. Jedny léky, druhé léky, třetí léky. To mi nedává smysl. Odpověď si ale zatím nejsem schopná dát. Uvidíme, co má se mnou Vesmír za úmysle. Pak se uvidí. ;-)

2 0
možnosti
Foto

Moc vás zdravím kolegyňko. Ano. Souhlasím. Stáří je evidentně pro odvážné. Krásně jste to napsala. Ale dokud můžeme alespoň na chvíli dát ještě životu starších lidí smysl a vnést do něho radost a porozumění, není čas otálet. Miluji svou práci. Miluji podobné rozhovory, i když občas bolí. Mějte se pěkně

4 0
možnosti

J29a16n 67M30a43r35e22k

26. 3. 2023 5:40

No já jsem asi čestná vyjímka. Jsem 84 letý mládec a jsem totální 'salát'. Takže ta vaše teorie v mém případě pokulhává tak jako já sám.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS