Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

Včera mě Vesmír zase hodně pobavil. V podstatě mi opět ukázal, jak my lidé se sami připravujeme o zábavu, kterou život přináší tím, jak se stále více upínáme na technické vymoženosti (navigace, chytré telefony, umělou inteligenci, všemožné pomocníky, kteří ledasco vymyslí a udělají za nás). Nuda. :-))

Změnila jsem kadeřnici a zatím si ještě nepamatuji cestu k ní. No, po včerejšku už možná ano, ale u mě člověk nikdy neví. Mám totální orientační nesmysl, respektive řekla bych to asi takhle. Chybí mi hodně smyslů, jež jsou příznačné pro pozemšťany, ale s tím orientačním jsem vážně na štíru. 

Když jsem ke své nové kadeřnici jela poprvé, použila jsem navigaci, a protože se k ní jede úzkými uličkami, ve kterých je místo akorát tak pro jedno auto, rozhodně ne pro dvě, soustředila jsem se spíš na to, jak je to tam úzké než na to, kudy jedu. Podotýkám, že už ani zpáteční cestu jsem netrefila, protože jsem vyjela úplně jinde než kudy jsem do těch uliček vjížděla. ;-)

Adresu jsem měla v messengeru. Ten už několik měsíců nemám. S ním jsem přišla mimo jiné i o adresu mé nové kadeřnice. Přemýšlela jsem, jestli bych si jí neměla o adresu napsat, ať mi ji pošle znovu. Časově to budu mít na knop, tak abych někde nebloudila a nepřijela pozdě, uvažovala jsem. Pak mě ale napadlo, že na to kašlu, že nechám Vesmír, ať mě tam dovede, a vyslala jsem přání. 

Jako mělo to vtip. S navigací bych se takhle královsky nepobavila. Přijela jsem na ono místo, kde jsem odbočila z hlavní cesty a měla jsem se rozhodnout, kudy se pustím těmi uličkami. Hlava mi říkala, jeď doleva. Než jsem to stihla tam odbočit, kde se vzal, tu se vzal, vynořil se odtamtud traktor velký jako kráva a zablokoval mi cestu.

No, to byl o dost větší než kráva. Reálně byl mnohonásobně větší než já. ;-) Ucpal mi cestu a zůstal stát. Tak čekám, až se ten obr hne. On se k tomu ale neměl. Trochu jsem znervózněla. To tady jako bude stát? Nevidí mě, že tam chci jet? On jednoznačně vzbuzoval dojem, že tam stát bude, a aby o tom nebyla vůbec žádná mýlka, tak řidič najednou z traktoru vystoupil a šel někam pryč. 

Super, pomyslela jsem si. Nemám čas tady čekat, až se hne. Zkusím to jinudy. Rozjela jsem se. A co ve zpětném zrcátku nevidím? Pár okamžiků po mně se rozjel i traktor a pádil za mnou. Já se picnu, jelo mi hlavou. Tak najdu místo, kde se mu uhnu z cesty, otočím se a vrátím se zpět na tu odbočku, vymýšlela jsem plán. Nešlo to. Nikde tam nebyl prostor vhodný pro jakékoliv manévry, a tak jsem jela dál doslova tlačená traktorem a přitom skálopevně přesvědčená, že mě tlačí úplně na druhou stranu než potřebuji. :-) 

Takhle mě před sebou chvíli hrnul do prudkého kopce těmi uličkami, a já si najednou všimla, že je mi to tam nějaké povědomé. A co myslíte? Zcela neočekávaně jsem se ocitla před domem své kadeřnice. On mě doslova a do písmene dorval na místo určení. 

Prostě bylo jasné, že jakmile já dostanu sebemenší prostor hledat tu cestu svojí hlavou, která na to absolutně není vybavená, tak v tom okamžiku rázem sjedu z cesty a budu ztracená. Bylo zapotřebí zabezpečit, abych nabrala správný směr a nebyla mi dána jakákoliv příležitost vydat se  kamkoliv jinam.

Přijela jsem načas. Zaparkovala jsem, to mi jde obstojně, a začala jsem se fakt od srdce smát. 

Jasný, když o takovou pomoc požádá holka, co je na tom s orientačním smyslem tak jako já, navíc je velmi svéhlavá a když se vydá nějakým směrem, je těžké ji od toho odradit, tak Vesmíru je jasné, že to bude chtít při nejmenším těžkou techniku, aby ji dovedl, kam si žádá. Jak symbolické! ;-)

Přestože jsem v jistých směrech velmi zarputilá, mé přání bylo vyslyšeno, a to mě naplňuje vděčností a zároveň i novou nadějí, že já přes všechny překážky prostě dojdu tam, kam chci. A to stejné platí pro každého, kdo chce a věří. ;-)

Přeji užitou sobotu. Vypněte všechny navigace, odložte technické vymoženosti a raději se bavte prostým bytím. Je jaro a život je krásně dokonalý ve své nedokonalosti.

JednoDuše jsem. :-)

 

Autor: Iva Votočková | sobota 16.3.2024 9:38 | karma článku: 16,62 | přečteno: 395x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,85 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 259x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Kolik "facek" potřebuješ ty, abys pochopil/a? ;-)

Dokud věříme, že za mizérii našich životů mohou ti druzí, tak máme jednu velkou jistotu a to, že v podstatě nemáme šanci se z té mizérie dostat. A to neplatí jen pro partnerský život ale pro život obecně.

29.2.2024 v 17:00 | Karma: 14,77 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.