Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pachatelka kdečeho s pochopením pro kdekoho

Zlobit se na někoho nepomáhá. A už vůbec ne zlobit se sám na sebe. Dori, kámoška od Nema, která je mi v mnoha ohledech podobná, říkala, že proti naštvanosti pomáhá plavání. Měl bys plavat. Měl bys plavat. Když nevíš co, tak plav.

Občas svezu do práce jednu naši lékařku, když její kamarádka, také naše lékařka, se kterou jinak jezdí, třeba slouží nebo z nějakého jiného důvodu nejede do práce. Kromě toho, že už jsem ji jednou zapomněla nalodit, tak se mi minulý týden pro změnu podařilo něco jiného. 

Zrovna jsem nějak špatně spala, nešlo to, a noc tak byla velmi dlouhá. Moje přání, aby už bylo ráno, bylo asi tak silné, že jsem najednou pojala pocit, že už je ten správný čas, kdy mám vstát. Bylo mi sice trochu divné, že můj telefon je stále ve spánkovém režimu, ale já často řeším nějaké potíže s technikou, takže se nad těmito detaily už nepozastavuji a prostě se s nimi vždy nějak vypořádám. Spánkový režim jsem vypnula spolu s budíkem, vstala jsem a vypravila jsem se do práce. Před odchodem jsem ještě vzbudila dceru, jak to dělávám, a ta neprotestovala. Vydala jsem se tedy odhodlaně na cestu s tím, že v hlavě mi blikala kontrolka "nalodit pasažérku". Byla jsem na sebe pyšná, že dnes si budu moct udělat další čárku, že jsem na ni nezapomněla.

Lékařka však na smluveném místě nečekala, což ovšem také není nic neobvyklého. Stalo se tak již několikrát, a tak bez toho, aniž bych pojala sebemenší podezření, vzala jsem do ruky telefon, že jí zavolám. Zvonilo to dlouho a dlouho, ale hovor nepřijala. Rozjela jsem se tedy k ní domů. Tam jsem ji znovu zkusila probudit telefonem ale opět neúspěšně, a tak jsem přistoupila k další variantě, a snažila se ji probudit domovním zvonkem. Dlouho se nic nedělo, až se z reproduktoru u dveří konečně ozval její hlas. "Prosím?" zněla zaskočeně, ale mně tím nerozhodila. "Jani, ty dnes nejdeš do práce?" položila jsem jí otázku doslova na tělo. Chvíli bylo hrobové ticho a pak z repráku zaznělo trochu zoufalé zvolání: "Ivo, vždyť je o hodinu dřív!!!"

Že si ze mě pak v práci kdekdo utahoval, myslím, není nutné nijak zdůrazňovat.

No, včera mi volal kamarád, aby mě potěšil svojí historkou. Vyprávěl mi, že každé úterý a čtvrtek před pátou hodinou ranní vozí dceru na praxi do nemocnice. "Už jsem byl připravený, že můžeme jet, a tak jsem jí řekl, že už jdu a počkám na ni v autě." vyprávěl. "No, a co myslíš, že jsem udělal?" položil mi řečnickou otázku. "Najednou jsem se přistihl, že jsem na cestě, ale dceru s sebou nemám. Já jsem odjel bez ní!! Chápeš to??" 

No, já to samozřejmě chápu, dějí se mi podobné věci často, a jakožto sova obzvláště v ranních hodinách za sebe úplně neručím, a on to ví, proto mi volal, že? No, a já si to vysvětluji tak, že když máte mít pochopení pro lidi, tak prostě musíte na vlastní kůži zakusit i spáchat kde co, abyste pak dokázali mít pochopení. No ne? ;-)

Autor: Iva Votočková | pátek 16.2.2024 14:00 | karma článku: 14,58 | přečteno: 276x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.