Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Troubení, novodobý symbol "mužnosti" v Čechách

S některými lidmi nemá cenu ztrácet čas aneb jak pravil Jan Werich: „Jestliže se člověk hádá s ...... víc jak půl minuty, hádají se už dva .......“

Stalo se ráno poslední den v minulém roce. Měla jsem za sebou probdělou noc. To jsou radosti života, když má člověk doma dospívající dítě. Od půl třetí ráno jsem nespala, věnovala se bohulibým domácím pracím jako je uklízení, praní a žehlení a od osmi jsem šla na trénink do fitka.

Po cvičení jsem se rozjela do jednoho nejmenovaného obchodu pro pár drobností. Vjížděla jsem na parkoviště rychlostí asi 1 km/h, protože tam se to jinak ani nedá. Vjezd ze silnice je udělaný tak, že se autem stáčíte o 180 stupňů do opačného směru než ze kterého jste přijeli. Pokud tedy člověk neovládá driftování, ;-) tak jede krokem. Zpravidla se tam také dost často stojí ve frontě, neboť ve vjezdu pravidelně někdo překáží. 

Hlemýždím tempem jsem dojela do místa, kde přede mnou zajíždělo auto na parkovací místo. Zastavila jsem tedy, abych počkala, až si v klidu zaparkuje. Za mnou se ozvalo agresivní troubení. Podívala jsem se do zpětného zrcátka a tam obří nablýskaná audina. Upřesňuji, že v poměru k mému autu jsou v podstatě všechna auta obří. Tohle mělo ale takový masivní předek a působilo tedy robustně.

V takových situacích si obvykle maximálně tak něco pomyslím nebo si v autě slovně ulevím. No, tentokrát zřejmě pod vlivem té těžké noci, mě popadl ďas a pocítila jsem nutkavou potřebu vzteklému řidiči vyčinit. Prostě to bylo silnější než já. Parkovali jsme každý jinde. Já parkovala dál, takže jsem pána nestihla před obchodem a musela jsem si ho najít uvnitř.

Našla jsem ho hned na kraji u pečiva. "Jste nějaký nervózní, ne?!" spustila jsem na něj vztekle a vytrhla ho tím od vybírání pečiva. Na něm bylo vidět, že aktuálně vůbec neví, která bije, a jediný, kdo tam v tu chvíli byl nervózní, jsem tedy zatím byla jen já. "Nemohl jste chvíli počkat, že?" pokračovala jsem. "Zastavila jsem, protože auto přede mnou parkovalo. A vy mě hned vytroubíte? Hlavně, že máte velkou audinu!" neodpustila jsem si na závěr připomínku zbytečnou a trochu pod úroveň, ale hold jsem taky jen člověk.

"Tak to asi ale nerozumíme." začal se hájit. 

"Jak si nerozumíme?" zeptala jsem se já.

"Vy jste prudce zastavila. Zašlápla jste to, chápete? Mohl jsem vám skončit v kufru. Jako co moje auto, tomu by se nic nestalo, ale to vaše by bylo asi dost pošramocený." povýšeně plkal.

Nemohla jsem věřit svým uším. Takže tenhle pán od hlavy až k patě oděný do značkového oblečení, co si vozí svůj zadek v Audině, se mě snaží přesvědčit, že není schopen svůj vůz bezpečně zastavit při popojíždění po parkovišti rychlostí asi 1 km/h? Nehledě na to, že dle pravidel silničního provozu má předvídat, a že na parkovišti před obchodním domem člověk musí být připraven v podstatě na vše. Všichni dobře víme, co se tam děje a čeho jsou někteří řidiči schopní, a že vánočními svátky či Silvestrem je to ještě umocněno, takže vysoká obezřetnost je více než na místě.

Usoudila jsem, že tímto bylo řečeno vše. Ztrácet čas s někým, kdo mi vlastně přiznal, že své velké auto neumí řídit, nemělo smysl. "To jste jako myslel vážně? To, co jste teď ze sebe vypustil?" dodala jsem na závěr. Nechápavě na mě civěl.

Nestála jsem už o žádné jeho trapné okecávačky. Propíchla jsem ho pohledem, pak jsem si ho přimhouřenýma očima ještě jednou přeměřila, svými býčími nozdrami jsem vztekle upustila páru na znamení, že mě fakt naštval, otočila jsem se a rázným krokem rozdováděné bosorky jsem odkráčela středem. 

Podle té masky, co jsem ji zahlédla ve zpětném zrcátku, soudím, že to bylo Audi Q3. V popisu na webu audi.cz je vylíčeno následovně. "Audi Q3 vás na první pohled zaujme sebevědomým zevnějškem. O mužnou dominantnost přídě se stará osmihranná maska chladiče a velké boční otvory sání vzduchu." Tak sebevědomí a mužná dominantnost. Co k tomu dodat?!

K celému tomu příběhu už jen dodávám, že i když to pán slíznul i za moji dceru, neulevilo se mi a stejně nezbývalo než si doma v klidu sednout a vše si to poctivě zpracovat, každý zážitek zvlášť. ;-)

Pánovi tímto dodatečně děkuji za skvělou lekci. Svoji roli sehrál báječně a pěkně mě nachytal na švestkách tím, že jsem se nechala takhle vytočit a jednala jsem pod tlakem emocí. 

Jinak nám všem přeji naplněný nový rok a nechť jsou nám všechny lekce užitečné. 

 

 

Autor: Iva Votočková | pátek 5.1.2024 15:00 | karma článku: 17,67 | přečteno: 680x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus vystoupí ke dvacátému výročí do EU a vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.