Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Střípky vánočního štěstí

Stále mám v paměti náš vánoční strom z dětství. Na Štědrý den jsme se sestrou vstávaly třeba ve dvě ráno, abychom se podívaly, jestli už nám Ježíšek přinesl stromek. Pak jsme obdivovaly vánoční ozdoby než jsme pod stromem usnuly.

Šli jsme spolu zámeckým parkem. Držel mě za ruku a něco mi vyprávěl. Mezi řečí ukázal na rybníček: "Podívej, jak se tam všechny ty kačeny placatí na tom nezamrzlém kousku." Musela jsem zkoncentrovat pozornost a zaostřit zrak, protože rybníček byl skoro ponořený ve tmě, ale uviděla jsem je prdelky. "Brr, stejně je neuvěřitelný, že jim není zima." otřásla jsem se představou, že jsem v téhle zimě namočená v kačáku. No, kéž jim trochu pomáhá ta vzájemná blízkost, přála jsem si. Těsnalo se jich tam hodně na tom malém prostoru. Tentokrát byly potichu, jako by snad i ony první adventní neděli měly ve vážnosti. Já mám ráda hlas kachen, evokuje ve mně smích a působí na mě velmi nakažlivě, rozesmívá mě. Včera se ale žádná nesmála, jako by se i ony zaposlouchaly do té předvánoční symfonie a tou krásou oněměly.

Zasněženým parkem jsme se blížili k nasvícenému zámku. Z náměstí k nám doléhaly vánoční koledy. Ve světle pouličních lamp bylo vidět poletující sníh. Jak já tohle miluju. Bylo to celé až kýčovitě dokonalé, že se zdálo, že to snad ani nemůže být skutečné, ale takové kouzlo Vánoc přece bývá. Moje srdce poskakovalo radostí a štěstím a čas se zpomalil nebo snad vrátil. Byl to tak zvláštní pocit, že jsem si říkala: Je tohle sen nebo jsem prošla nějakou časovou smyčkou? Jako bych se vrátila někam, kde jsem bývala neskutečně šťastná do doby, kdy lidem stačilo málo a lidská blízkost byla nade vše. Už od dětství jsem mívala podezření, že jsem si spletla buď dobu nebo planetu.

Došli jsme na náměstí, kde oslavy spěly k rozsvícení vánočního stromu. Dali jsme si svařáka a sytili se atmosférou. Občas jsem v davu zahlédla dceru s kamarádkou, což byl další střípek do skládačky dokonalého štěstí moct se radovat z její blízkosti a z toho, že i její oči září spokojeností. Vzpomněla jsem si na babičku. "Já jsem nejšťastnější, když vás mám všechny kolem sebe." říkávala. Teď už tomu rozumím. Stačí mi vidět, že je šťastná ta moje slečna přenádherná. Občas na sebe hodíme očkem a pošleme si vzájemně vzdušnou poštou tajnou zprávu. "Mám tě ráda."

Potkaly jsme se doma. Zapálily jsme společně první svíčku na adventním věnci a pustily si film, který vybrala ona, a který obě milujeme. Přijde letos Ježíšek? V průběhu filmu si složila hlavu ke mně do klína a já ji hladila po jejích nádherných vlasech a připadala jsem si po celé té první adventní neděli zase královsky obdarovaná. "Děkuji" poslala jsem zprávu vzdušnou poštou tentokrát tam nahoru. 

Vánoce se blíží. Taky je cítíte?

https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg

Autor: Iva Votočková | pondělí 4.12.2023 8:28 | karma článku: 13,74 | přečteno: 264x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12

Aktualizujeme Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  10:57

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vedení TOP 09 se shodlo na nástupci Langšádlové, uvedl Havel. Sám jím nebude

29. dubna 2024  10:48

Nejužší vedení vládní TOP 09 se jednoznačně shoduje na kandidátovi na post ministra pro vědu, řekl...

Policie zasáhla proti agresivnímu mladíkovi. Zaklekli ho a bili, píše svědkyně

29. dubna 2024  10:39

Na sociálních sítích se šíří video ze zákroku policistů, kteří o víkendu v Českém Krumlově...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.