Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Setkání mimo blog

"Minulost už není a budoucnost ještě není. Člověk, který chce žít v přítomnosti, nemůže myslet, musí jen vidět a vstoupit do brány." Osho

To, co již nějaký čas viselo ve vzduchu, uzrálo a nyní se to stalo realitou.

Na blogu jsme se potkali již před časem. Já jsem pak z blogu zmizela, a Honza, myslím, tam měl taky nějakou pauzu. Navrátivší se, potkali jsme se v diskuzích u svých blogů znovu, aniž bychom jeden druhého vyhledávali. Vlastně mi až v průběhu diskuze došlo, že jsme si už v minulosti v rámci vzájemného komentování svých blogů jeden druhého všimli a zavětřili, že máme cosi společného. 

V další fázi vzal na sebe Honza roli učitele, když jsem měla období psaní článků, u kterých jsem čtenářům neumožňovala pod články diskutovat, a on mě svým blogem vyzval k zamyšlení nad tím, zda to takto skutečně chci, načež po několika mých následujících blozích zkonstatoval, že možná nastal čas tu diskuzi zase zavřít. :-) Ne však pro mě. ;-) Diskuze se na chvíli vyostřily, což mi přineslo mnohá cenná poznání. 

A tak jsme se opět potkávali v diskuzích, až nám život do cesty přihrál možnost potkat se v reálu. 

Dosud jsem znala jen Honzův psaný projev z blogů a mailů. Věcný s přesahem za běžné vnímání světa. Na blogu je fotka, takže jsem měla nějakou představu i o tom, jak vypadá.

Potom se mi ozval Honza v telefonu. Další puzzle do skládačky. Jeho hlas zněl sympaticky, mladistvě a energicky. To probudilo moji zvědavost, neboť za hlasem se již rýsoval živý člověk. Tam jsem začala cítit dobrodružství, jaké to asi bude? Hlava začala pracovat. Třeba to bude divné, třeba si nebudeme mít co říct. A to jsou přesně ty chvíle, kdy je s hlavou zábava, když člověk úplně nepodlehne tomu, co začne chrlit. Její konstrukty mě bavily a musela jsem se jim smát. Mám opravdu ráda svoji hlavu, co ona všechno vymyslí. ;-)

Těsně před setkáním vrcholilo napětí. "Jsem na náměstí." říkal mi on do telefonu. "Už vidím zámek." pokračoval. "Taky jsem na náměstí, už bych vás asi měla vidět, ale nevidím vás." odpovídala jsem po telefonu já, ale o pár kroků dál už jsem přes silnici uviděla postavu s telefonem u ucha a věděla jsem, že to je Honza. A byl to Honza. Teda vlastně to byl ještě pan Tichý, respektive pan Honza. Podali jsme si ruce a pak jsem ho zavlekla do místní restaurace. ;-)

Mezi tím co si pan Honza užíval svoji alžírskou kávu a já se cpala zmrzlinou stracciatella a jahodovou, a později on tatarákem a já grilovaným kozím sýrem, jsme si povídali o svých životech. Tedy více mluvil Honza. Já jsem ukecaná spíš přes tu klávesnici a hlavně přirozeně jsem nastavená více na naslouchání, ale za mě to celé plynulo přesně tak, jak mělo. Nevnímala jsem, že by mezi námi bylo cokoliv v nerovnováze. 

Naopak opět jsem pocítila vděčnost za hojnost, které se mi dostává. Super jídlo, dobré pití, příjemné prostředí restaurace, můj oblíbený číšník a hlavně milé setkání s živým blogerem, který už není jen osobou zcela schovanou za slovy svých textů, ale mužem, který má jiskru v oku, milý úsměv a příjemnou energii, což o člověku řekne mnohem víc než všechna slova. 

Potvrdilo se, že to cosi společného mezi námi opravdu je. Spojuje nás to, že oba jdeme svým vnímáním života a světa až za zrak, protože víme, že život je zázrak, a s tímto vědomím jsme si na závěr potykali, takže teď už to není pan Honza ale Honza. ;-)

Minulost už není a budoucnost ještě není. Člověk, který chce žít v přítomnosti, nemůže myslet, musí jen vidět a vstoupit do brány. Zážitek se dostaví, ale nemůže být předem promyšlený, a tak se necháme překvapit, jestli nám život připraví nějaké další setkání a znovu spolu projdeme tou zlatou branou, abychom prožili své další tady a teď. ;-)

Dobrou noc vám všem přeji a v životě co nejvíce okamžiků v režii života. 

 

Autor: Iva Votočková | středa 8.11.2023 22:00 | karma článku: 13,36 | přečteno: 316x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 260x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhlodala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Lidé radši vystupovali dřív. Za jízdu v opilosti dostal autobusák podmínku

29. dubna 2024  15:20

Podmínkou potrestal Okresní soud v Lounech šoféra autobusu, který loni v červnu vezl silně opilý...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.