Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Možná jedna z posledních výzev: Začněte žít, dokud je čas!

Jaký si to uděláš, takový to máš. Můžeš se soustředit na to hezké, co tu je, ale nemusíš. Můžeš se klidně zaměřovat na všechen ten hnus, co je tu pro nás jako druhá strana mince. 

Dnes jsme se dcerou spolu celé odpoledne smály. Dobíraly jsme si jedna druhou a vtípky si vzájemně vracely jako míčky při tenisu. Uvědomovala jsem si mnohem více než jindy, jaké mám štěstí, že můžu tohle zažívat.

V obchodě jsme si každá do košíku naskládala, na co jsme měly chuť. Jak normálně nemám ráda nakupování, dnes jsem si ho užívala. Regály plné zboží. Do oka mi padly krásné žluté citróny. Jeden jsem vzala do ruky a přivoněla k němu. Už je podzim, začíná období horkých čajů s citrónem. Miluju to. Zase jsem pocítila vděčnost, vděčnost za hojnost, která je mi přána.

Doma jsem uklidila nákup, převlékla jsem se a šla si zaběhat. Venku už byla tma. Vzduch voněl podzimem. Obloha byla posetá hvězdami. Ulice byly osvětlené pouličními lampami. Běžela jsem i místy, kde lampy nebyly, a byla tam černo černá tma, přesto jsem se cítila v bezpečí. Děkovala jsem v duchu za to, že si můžu jít večer zaběhat, aniž bych se cítila jakkoliv ohrožená. Doslova jsem se opájela voňavým vzduchem a užívala si hvězdné nebe nad sebou. Všemi buňkami svého těla jsem vnímala, jak velký je to dar moct tu být a tohle zažívat.

Za chvíli se uložím ke spánku. Jsem najedená, mám kde spát. Zítra ráno můžu jít do práce. Je toho tolik, za co se patří poděkovat. K tomu mě vedou situace jako je tato, ke vděčnosti za to, co mám a co mi je dopřáno si tu užívat. Není to samozřejmost, je to dar.

Zlepším tu situaci nějak, když si budu stěžovat na to, jaký je svět zkažený? Mají snad lidé, kteří jsou posedlí poukazováním na "zvěrstva" ve světě, větší vliv na tu situaci než já? No, nemají. Zmůžou s tím úplně stejný kulový, jen se budou užírat a žít život na prd, protože jejich srdce bude čím dál více otrávené tím, jak o světě smýšlejí. A tuhle svojí rozhořčenost budou šířit dál. Může se z toho stát epidemie, která těm, kdo páchají zlo, bude hrát do karet. Má potom smysl bojovat o takový život, pokud na to přijde? Není lepší žít, dokud je čas? 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Iva Votočková | úterý 10.10.2023 23:34 | karma článku: 17,34 | přečteno: 417x
  • Další články autora

Iva Votočková

Dřít a dřít se dá naprosto odlišně

Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je to dáno jednak tím, že jsme každý jiný a jednak tím, že každý děláme věci s odlišným záměrem, a od záměru se vše odvíjí.

11.5.2024 v 22:46 | Karma: 10,87 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Já a Vesmír: Když jsem se stěhovala.

Poslední dny jsem si několikrát sáhla až na dno svých sil. Sešlo se toho mnoho najednou. Vážné onemocnění mojí mamky. Bouřlivý průběh puberty mé dcery. No, a k tomu všemu přišlo ještě stěhování.

7.5.2024 v 18:29 | Karma: 9,62 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,86 | Přečteno: 272x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 262x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

VIDEO: Bouřka strhla na lidi v Bombaji obří billboard. Desítky jich uvěznil

13. května 2024  21:28,  aktualizováno  14.5 8:48

Nejméně 14 lidí zemřelo po pádu obřího billboardu, který se zřítil při pondělní bouři v indické...

Muže soudí, že opilý a zdrogovaný ubodal otce a zranil matku. Hrozí mu deset let

14. května 2024  8:41

Krajský soud v Olomouci dnes začal projednávat případ mladíka z Ukrajiny, který loni v březnu v...

Na jihu Ruska vykolejil nákladní vlak. Po útoku zvenčí, tvrdí Moskva

14. května 2024  8:14

Sledujeme online V jihoruské Volgogradské oblasti v úterý vykolejil nákladní vlak, podle ruských železnic je na vině...

Dárek pro starostu Řeporyjí. Před úřad mu aktivisté vysypali kupu hnoje

14. května 2024  7:27,  aktualizováno  7:39

Aktualizujeme Před městským úřadem v pražských Řeporyjích se v úterý ráno objevila hromada hnoje. Starostovi...

  • Počet článků 115
  • Celková karma 12,90
  • Průměrná čtenost 628x
JednoDuše jsem.