Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Láskyplné nic k narozeninám

Narodila jsem se na čarodky. Celý život tento den a taky noc vnímám jako velmi silné a s potenciálem velkých změn. Dnešní noc bychom měli odložit vše nepotřebné, temné a nezdravé a potom se radovat, slavit a milovat.

Stalo se v předvečer mých narozenin. Pro dokreslení situace dodávám, že jsme s mým partnerem spolu relativně krátce.

"Miláčku, zítra máš narozeniny, a já pro tebe vůbec nic nemám." V tu chvíli jsem se cítila, jako by mi do obličeje chrstnul kýbl studené vody.

Takže on mi jako tu kytku nekoupí ani k narozeninám, ozvalo se v mé hlavě. Nestojím mu ani za to, aby se obtěžoval jednou za rok dojít do květinářství?

"To nevadí," odpověděla jsem se staženým hrdlem a cítila jsem, jak se někam propadám. 

"Ale víš, že tě hrozně miluju", díval se na mě jako na svatý obrázek, a já najednou nevěděla, jestli mu to mám věřit. 

Já přece nechci žádné dary, běželo mi hlavou. Potěšila by mě jedna blbá pampeliška, kdyby mi ji zítra dal. Ale tohle alibistické zítra nic nečekej, protože pro tebe nic nemám, mě dostalo. 

Chtělo se mi brečet, ale zároveň mi to přišlo dětinské a malicherné. Nemohla jsem si ale pomoct, ta malá holčička ve mně by prostě chtěla dostat alespoň tu pampelišku. 

Ten muž, se kterým jsme si ještě před chvílí byli tak blízcí, že mi připadalo, že blíž to ani nejde, se najednou ode mě vzdálil tak, že jsem ho ani neviděla, ač klečel přímo přede mnou. No, já byla ta, kdo se vzdálil.

Byl milý a něžný jako jindy. Láskyplně se na mě díval, každou chvíli mě obejmul, ale já jako bych tam nebyla. 

Co blázníš, mluvila jsem sama k sobě. Chvílemi se mi dařilo z toho utrpení vystoupit, abych se podívala sama na sebe, co to jako vyvádím, ale stejně mě to strhávalo zpět. 

Pak jsme šli spát. Cítil, že se něco děje. Zeptal se, ale když jsem se neměla k vysvětlení, nenaléhal, jen mě držel v objetí. Rozbrečela jsem se. 

Co čert nechtěl, netrvalo dlouho, a on usnul.

A moje hlava se znovu rozjela. Super. Tak on vidí, že jsem rozstřelená tak, že bulím, a klidně si usne. Jak může v takovou chvíli spát? Je mu to jedno? 

Ráno mě probudil ten stejný milý muž. Hladil mě a laskavě ke mně mluvil, ale já byla pořád daleko. Stále jsem se mu nedokázala přiblížit, ale zároveň jsem si už uvědomovala, že to jak se chová, je vzácné a že to je ten největší dar, který mi dává, a ten je cennější než všechny dary světa.

Odjel na závody a já šla cvičit. Cítila jsem, že se potřebuji z té dálky, kam jsem si z té situace uletěla, vrátit zpět do těla. Pak jsem se ponořila do ticha. 

K mému velkému překvapení, neboť já jsem ta, co si běžně sama sobě kupuje květiny, jsem se o sobě dozvěděla, že na nějaké úrovni jsem do včerejška očekávala, že když mě někdo miluje, měl by mi dávat dárečky. Třeba malinkaté ale měl. 

Tak odtud vítr fouká, už jsem se v duchu usmívala. Pravdou totiž je, že pravá láska nic nechce, nic neočekává. Pravá láska miluje bez podmínek. Pravá láska tu prostě je, nemá za potřebí si někoho kupovat, někomu se zavděčovat, a já to v hloubi duše vím. Jen jsem prostě člověk a ač se mi toho už hodně podařilo zpracovat, občas mě ještě samotnou překvapí, co z hlubin mého já vyplave.

A tak se to nic stalo největším dárkem, které mi mohl k narozeninám nadělit ten můj učitel. Byla mi udělena lekce a s ní přišlo uvědomění, že ač jsem už mnohé pustila, stále je co pouštět. Zároveň se mi dostalo láskyplného přijetí bez otázek, a to rozhodně není málo. Dost možná je to právě to nejvíc, čeho se člověku v partnerském vztahu může dostat.

On je tím darem, který jsem od života dostala, neboť můj předchozí muž by kladl otázky a cokoliv bych řekla nebo neřekla, vysvětlil by si to proti sobě. Nemohl by tu být se mnou a pro mě jako můj současný partner, neboť tak daleko ještě prostě nedošel. 

Zdá se, že můj současný partner je už nastavený na to stát tady pevný jako skála, připravený vytvořit mi bezpečný prostor, aby očistný oheň mohl dohořet a já mohla znovu povstat z popela vždy o něco silnější a ukotvenější ve svém já. 

Očistný oheň zapalovaný o Beltainu, jehož smyslem je nechat za sebou vše nepotřebné, temné a nezdravé, vše, co by nás mohlo brzdit na cestě kupředu, tak v mém případě letos vzplál a zapracoval ve mně ještě dříve než jsme jej reálně zapálili. Odložila jsem další svá očekávání a lpění a pustila tak další břímě, které mi bránilo žít život v lehkosti.

Super na tom je, že mám odpracováno, a teď už si na tom našem ohni můžeme v klidu opéct buřty, ;-) radovat se u něj, oslavovat a třeba se i milovat. 

Nechť dnešní magická noc vnese i do vašeho života více světla a lehkosti. Přeji vám krásný Beltain. Radujte se, oslavujte a milujte bez podmínek a očekávání.

Autor: Iva Votočková | neděle 30.4.2023 15:17 | karma článku: 13,53 | přečteno: 290x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 267x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 258x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.