Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kámo, dneska chodí Barborka.

Taky k vám chodí Barborka, i když už se vašim dětem dávno zaplují lýtka? Každá věta začíná nebo končí slovem "kámo" v tom lepším případě, zpravidla když jsme z doslechu bývají to slova horší, zde kodexem blogera zapovězená. :-)

Říká se, že svatá Barbora byla mučednicí, která se odmítala vzdát křesťanství. Byla vězněna ve věži a později jí vlastní otec za trest sťal hlavu. O její osobě prý nejsou zmínky, pouze o ní kolují legendy. V předvečer jejího svátku si děti dávají punčochy za okno a doufají, že ji něco nadělí. Také se dávají větvičky Barborky do vázy, a traduje se, že pokud větvička vykvete na Štědrý den svobodné slečně, do roka a do dne se provdá. 

Moje dítko (12 let) již dospívá. Každý den obdivně pozoruji, jak se ta malá roztomilá holčička proměňuje v rozkošnou mladou ženu. S adventem ale jako by ta malá holčička zase vyplula na povrch, vykoukla na mě a volala: "Mami, podívej, pořád tady jsem." A tak si letos naše dcera večer před spaním opět dala punčochu za okno, a já jsem tak dostala další šanci realizovat se tím nejkrásnějším způsobem, na který rodiče a obvykle i děti celý život vzpomínají, proměnit se v kouzelnou bytost a vložit svoji lásku ke své dceři do rukou Barborky.   

A tak jsem se ve tři ráno plížila k ní do pokoje, abych jí nadělila Barborku. :-) Zašustil celofán, dcera se začala na posteli nebezpečně převalovat, ani jsem nedýchala a snad jsem i chvíli věřila, že jsem určitě neviditelná. Už to vypadalo nadějně, že se nakonec neprobudí, ale najednou otevřela jedno oko a prý: "Ahoj mami, co tady děláš?!" Nenápadně jsem všeho nechala a dělala jsem, jako že já nic. K ní do pokoje chodím ve tři ráno přece úplně běžně. :-D Objala jsem ji, řekla jsem jí, "spinkej", a odešla jsem z pokoje jako by nic. 

Ráno vylezla z pelechu, obě oči ještě zalepený, a šla se podívat, co jí Barborka nadělila. Několikrát se z pokoje ozvalo "jeee, jeee". Potom přišla, objala mě a řekla, "mami, to je krásný" (vůbec jsem nepochopila, o co šlo, já s tím přece nemám nic společného), a pak se spokojeně vrátila do postele. 

Tahle hra mě asi nikdy neomrzí. Má to své kouzlo. V každém z nás je stále ta malá holčička nebo malý kluk, který se čas od času probudí, vykoukne a připomene vám, jaké to bylo, když jste byli malí. Tohle je právě ten čas, kdy se do našich domovů vkrádá kouzlo přicházejících vánoc, vůně cukroví, pohádky, a kdy se ani našim teenagerům dost dobře nedaří utajit, že ve skrytu duše jsou stále dětmi. Užívám si to a jsem vděčná za to, že to můžu zažívat. Je to velký dar. 

Přeji vám všem krásný barborkový den a adventní čas. Může být krásný, když se rozhodneme, že to tak bude. Všechno je na nás. Přeji nám všem, aby si to uvědomovalo stále více lidí. S láskou Iva V.

PS: Všímáte si žen se jménem Barbora? Ty, které mám ve své blízkosti já, ať už jsou to ženy nebo skoro ženy (dívky), jsou tak krásné, temperamentní a odvážné, jedním slovem jedinečné. Posílám tímto speciální pozdrav všem Bárám, krásný svátek přeji, a děkujeme za kouzlo, kterým obohacujete naše životy.

                                                                                          

Autor: Iva Votočková | sobota 4.12.2021 10:12 | karma článku: 13,15 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,85 | Přečteno: 268x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 259x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.