Svoboda je životní volba

5. 11. 2021 11:45:59
Jsme svobodní ..... dokud si, ale budeme myslet, že naši svobodu mají v rukou jiní, potom svobodní nikdy nebudeme.

Dnes se ke mně dostal text modlitby ze 7 století z aztéckého jazyka nahuatl. A napadlo mě při tom, že chceme-li se osvobodit, měli bychom i politikům umožnit, ať dělají, co musí udělat, aby mohli žít okolnosti svého života co nejlépe, a raději než na ně se každý soustředit na svůj vlastní život, neboť za svůj klid a za své štěstí jsme odpovědní každý sám. Dokud si budeme myslet, že naši svobodu mají v rukou jiní, nebudeme nikdy svobodní.

MODLITBA Z ATÉCKÉHO JAZYKA NAHUATL (7. století)

Osvobozuji své rodiče od pocitu, že mě zklamali.

Osvobozuji své děti od tvrzení, že musí žít, abych na ně mohl být pyšný.

Nechť se vydají cestou radosti svého srdce.

Nechť následují svoji intuici a plní své sny.

Ulevuji partnerovi od závazku doplňovat moji integritu.

Nic mi nechybí, neustále se učím spolu se všemi bytostmi.

Děkuji svým prarodičům a předkům, kteří se potkali, abych dnes mohl dýchat a žít.

Osvobozuji je od minulých nezdarů a nedokončených tužeb s vědomím, že udělali, co mohli, aby mohli žít okolnosti svého života co nejlépe.

Ctím je, miluji je a uznávám je jako svobodné bytosti bez jakékoliv viny.

Obnažuji svoji duši před jejich očima, a proto vědí, že nic neskrývám ani nedlužím,

kromě toho, že jsem věrný sobě a své vlastní existenci tím, že se řídím moudrostí svého srdce.

Plním svůj životní plán bez souhlasného postoje mojí rodiny.

Vím, že jsem zodpovědný za svůj klid a štěstí sám.

Vzdávám se role spasitele a zachránce, který sjednocuje nebo naplňuje očekávání ostatních.

Učím se skrze lásku a jen skrze lásku.

Cítím proto svou podstatu a prospívám svému bytí a jeho projevům, i když mi ostatní nemusí rozumět.

Chápu sám sebe, protože jen já žiju a prožívám svůj příběh.

Protože se znám, vím, kdo jsem, co cítím, co dělám a proč to dělám.

Cítím sám sebe, miluji sám sebe a přijímám se bez viny.

Cítím tě, miluji tě a přijímám tě bez viny.

Cítím božské v sobě i v tobě.

Jsme svobodní ......

Autor: Iva Votočková | pátek 5.11.2021 11:45 | karma článku: 14.36 | přečteno: 393x

Další články blogera

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 355 | Diskuse

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma článku: 13.35 | Přečteno: 235 | Diskuse

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 271 | Diskuse

Iva Votočková

Kolik "facek" potřebuješ ty, abys pochopil/a? ;-)

Dokud věříme, že za mizérii našich životů mohou ti druzí, tak máme jednu velkou jistotu a to, že v podstatě nemáme šanci se z té mizérie dostat. A to neplatí jen pro partnerský život ale pro život obecně.

29.2.2024 v 17:00 | Karma článku: 14.17 | Přečteno: 427 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 130 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.72 | Přečteno: 8728 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 425 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 665 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 578 | Diskuse
Počet článků 111 Celková karma 13.75 Průměrná čtenost 639

JednoDuše jsem.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...