Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejsem hodna být blogerem

Psaní je pro mě terapií. Potřebuji své myšlenky uveřejnit. Učím se tak být sama sebou a zároveň své já projevit navenek s podstoupením rizika, že mě někdo zkritizuje nebo projeví jiný názor.

K napsání tohoto článku mě inspiroval jeden z blogerů iDNES, který měl potřebu mě v rámci diskuse k mému poslednímu článku ohodnotit. Zneklidňuje ho, že o sobě tvrdím, že mám dar psaní a že píšu ráda. Očekával by prý ode mě, že za dobu 9 let, po kterou figuruji na blogu, napíšu více než 23 článků, když o sobě něco takového tvrdím.  

Jak píšu v onom článku, na který dotyčný reagoval. Žijeme v zajetí své vlastní mysli, která nás nutí neustále vše hodnotit. Hodnotíme věci, lidi i situace. Myslíme si, že všechno víme a z toho titulu máme potřebu se ke všemu vyjadřovat a vše hodnotit. Ve skutečnosti ale víme velké prd.

Ví například ten pán, co jsem žila uplynulých 9 let, čím jsem si v té době prošla, co jsem musela překonat? Nebo ví, jaké další talenty mám, které mě pudí k tomu, abych jim věnovala svůj čas? Ví, jakými cestami mě vedou mé touhy? Neví nic. Nezná mě, ani můj život, ale myslí si, že je kompetentní k tomu mě hodnotit. Jak typické.

Nejdříve jsem se nad oním hodnocením jen pousmála, protože lidí, co si mysleli nebo myslí, že jsou experti na můj život a vědí lépe než já, co dělám špatně, co bych měla dělat lépe a jak bych to měla dělat, už jsem za život potkala nepočítaně. Protože ale věřím, že žádná situace nám do života nepřichází jen tak, přimělo mě to k zamyšlení nad tím, jak já to vlastně všechno mám.

Pominu-li absurditu myšlenky, že množství napsaných článků má něco společného s kvalitou autora. A povznesu-li se nad to, že neuznávám hodnocení, tím spíše ne od někoho, kdo mě vůbec nezná, vlastně jsem za ten hodnotící komentář upřímně vděčná a velmi za něj děkuji, neboť jsem díky němu dospěla k uvědomění ………

Uvědomila jsem si, že zanedbávám psaní, a že je to škoda. Ne snad ani tak pro lidstvo, jako pro mě samotnou. Pro mě je totiž psaní jedním z nástrojů, který mi pomáhá urovnat si myšlenky. Zároveň je psaní takovou mojí terapií. Potřebuji své myšlenky uveřejnit. Učím se tak být sama sebou a zároveň své já projevit navenek s podstoupením rizika, že mě někdo zkritizuje nebo projeví jiný názor. Stalo se. Sice to nebyla úplně konstruktivní kritika, o kterou bych stála, ale vlastně jsem zjistila, že těch 9 let jsem nepromarnila. Před 9 lety bych totiž nejspíš po přečtení takového komentáře upadla do deprese. Utápěla bych se v sebelítosti, protože mé psaní je k ničemu a já jsem tudíž také nejspíš k ničemu. Teď se tak ale nestalo. Jsem dál! Mnohem dál!

Zaplavila mě radost. Vzpomněla jsem si na všechna ta nenaplněná očekávání. Děda ode mě očekával, že si vezmu dobrou partii, schopného a zajištěného muže, který mi zajistí slibnou budoucnost. Vzala jsem si neobyčejného obyčejného kluka, se kterým žiji krásně normální život. Taťka ode mě asi nic neočekával. Říkával, ať se raději do ničeho nepouštím, protože vše, co udělám, bude stejně neúspěch. Mamka, ta mě zase ode všeho zrazovala s tím, že je to nebezpečné a já jsem křehká, takže mě to zlomí. Naproti tomu otčím, ten do mě vkládal velké naděje. „Nejsi rozená manažerka, ale jsi neobyčejně chytrá a pracovitá, daleko to dotáhneš.“ Myslel přitom na nějakou prestižní dobře finančně ohodnocenou pozici. Tak ten byl také vedle jak ta jedle. I muži, kteří prošli mým životem před mým manželem, měli mnohá očekávání, a mnozí moji „přátelé“ ode mě také očekávali úplně něco jiného, než jsem v reálu předvedla. A tak to prostě je. Dřív mě to trápilo a dnes tam není nic. Je to tak osvobozující.

Na závěr už snad jen sdělení. Prosím vás, nechcete-li zažít zklamání, nic ode mě neočekávejte, neboť já jsem se nenarodila proto, abych naplňovala něčí očekávání. Narodila jsem se proto, abych se rozvzpomněla, kdo jsem, abych přestala marnit život vykonstruovanými představami o lidech a o životě, a namísto toho začala žít v souladu se záměrem své duše a naplnila tak podstatu svého bytí.

Autor: Iva Votočková | čtvrtek 22.7.2021 22:21 | karma článku: 17,57 | přečteno: 420x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 267x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 258x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Pronájem bytu 3+1 Gabrielka
Pronájem bytu 3+1 Gabrielka

Kamenice nad Lipou - Gabrielka, okres Pelhřimov
9 000 Kč/měsíc

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.