Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já mám svaly, Ty máš čáry

Ona: "Běž se postavit někam dál ode mě, třeba na druhou stranu sálu. Nemůžu se na Tebe dívat!" Já: "Proč?" Ona: "Mám depresi z Tvých svalů."  

Tak jo. Jsem vyznavačka fitness. Dřív jsem bláznivě milovala aerobik, teď mi vyhovuje TRX. Líbí se mi vypracovaná těla. Líbí se mi, když já mám vypracované tělo. Ráda sama sebe trýzním ve fitku. Nevadí mi bolest. Razím heslo: „Když už nemůžu, tak ještě 100x můžu.“ Vždycky tomu tak ale nebylo.

Jako dítě jsem nesnášela sport jakéhokoliv druhu. „Hlavně po mně, prosím, nechtějte, abych se hýbala.“ Tělocvik byl moje nejméně oblíbená hodina. Nesnášela jsem míčové hry. Připadala jsem si při nich ztracená. Letící míč ve mně vyvolával paniku. Byla jsem zoufalá z toho, že nejsem schopná podržet tým, který mě vyfasoval. Ubozí spoluhráči, bylo mi jich líto. A sebe samé mi taky bylo líto, občas na mě byli fakt oškliví. Když jsme v deset hodin dopoledne běhali dvanáctistovku, byla jsem rudá ještě ve tři odpoledne. Vždycky jsem měla nehorázně těžký zadek, takže vyšplhat po tyči nebo udělat výmyk pro mě byl nadlidský úkon. A pak hod do dálky. To byla také kapitola sama pro sebe. Jako hodit o 2 metry méně, tak už by ten krikeťák býval spadl za mě. Kotrmelec jsem tedy zvládla, ale hvězdu jsem nikdy neuměla. Jízda na běžkách v mém podání byla vždy pastvou pro oko. Všichni se smáli, jen mně se chtělo brečet. Plavat jsem se "naučila" ve čtvrté třídě a na bruslích jsem pořádně stála asi v 17 letech? Na veřejném bruslení máte možnost mě někdy uvidět. Tak takhle na bruslích stojím "celý" svůj život. Obávám se, že už to nebude lepší.  Toliko k mé sportovní minulosti. Taky nemusíte vědět vše, že? :-)

K aerobiku mě přivedla neláska k vlastnímu tělu. Studovala jsem vysokou školu a připadala jsem si tlustá a taková rozplizlá. Začala jsem cvičit. Hodně cvičit. Cvičila jsem třeba i 6 hodin denně. Až jsem z toho skoro onemocněla. Diagnóza zněla „závislost na sportu“. Oddělala jsem si tehdy kolena.

Po výšce jsem začala chodit do posilky. Nějaký čas jsem to vydržela, ale mám raději dynamičtější způsoby pohybu. Stejně jsem se pak vrátila k aerobiku. Už jsem tehdy ale chodila do práce a závislost na sportu jsem přebila workoholismem. Cvičením už jsem tedy tolik času netrávila. Stále jsem ale, s občasnými výpadky, cvičila více a pravidelněji než většina populace.

Teď je mi 40 a stále dřu. Občas se sama sebe ptám, proč to dělám. Včera mě k tomuto zamyšlení opět přivedla jedna úžasná žena na tancování, když mi složila poklonu stylem „mám depresi z Tvých svalů“. Ona, nádherná ženská, krásných ženských tvarů, ze které úplně čiší okouzlující ženská energie, má depresi z mé chlapecké šlachovité postavy. No, není co závidět, což mi bylo potvrzeno i jedním dnešním zážitkem.

Dnes jsem na obědě potkala jinou ženu, která také chodí na to tancování s námi. Přišla ke mně celá rozjařená s tím, že včera pořád přemýšlela, odkud mě zná a teď, že jí to konečně došlo, že se vlastně potkáváme na obědě. A pak dodala: „Vy jste mi hrozně moc sympatická.“ Tak jsem napjatě očekávala, co že jí to na mě tak zaujalo. Mohl to být úsměv, dobrá nálada nebo třeba můj přístup k tanci. Ona mě ale totálně odzbrojila. „Vůbec se neohnete, stejně jako já. Já od včerejška pořád děkuji bohu za to, že tam taky chodíte, že nejsem jediná, kdo je tak strašlivě zkrácený.“ Takže asi takhle, ženy. Ano, mám vypracované tělo, ale na druhou stranu jsem příšerně zkrácená. Při každém protahování trpím jako zvíře a cítím se trapně, že všichni se ohnou a já ne. A našlo by se toho více. Zatímco žena, které se líbí moje svaly, tančí jako laňka a sestavu si zapamatuje lusknutím prstu, tak já tam poskakuji jako koza a pořád po ní tajně házím očkem, protože si nepamatuji, jaký je další taneční krok. A tak bychom mohly pokračovat.

Takže se ženy uklidníme!!! Vše v životě je relativní. Vy teď už víte, že jsem chudák holka, co se nemá ráda, proto pořád někde běhá a cvičí v domnění, že se pak třeba bude mít raději. Říkám vám, není co závidět! Za prvé je to k..... makačka, za druhé to stojí děsného času a za třetí to stejně úplně nefunguje. ;-) Všechno je to v našich hlavách. Takže pojďme každá vytvořit ten nejkrásnější obraz, jaký jen dokážeme, z materiálu, který jsme dostaly do vínku v podobě našeho těla a radujme se z toho, že jsme zdravé a můžeme si spolu každé úterý zatančit. 

Tak už se moc těším na úterý, ženy, až Ivona opět práskne svým imaginárním bičem a rozvlní znovu ta naše těla rozličných tvarů, různě ohebných či neohebných a s širokou škálou nadání. Využijme naši novou šanci na to umlčet našeptávače v našich hlavách, který nám šeptá do ouška blbosti typu jsi tlustá, nemotorná, neohebná a neumíš tančit. Zacpěme mu hubu a pojďme si to zase užít. :-) Jsem s Vámi moc ráda. 

Autor: Iva Votočková | čtvrtek 16.11.2017 14:19 | karma článku: 14,00 | přečteno: 799x
  • Další články autora

Iva Votočková

Za čas a prostor

Žijeme v klamu, ve kterém nás udržuje naše mysl. Ve skutečnosti je tady na světě klid a jednota stejně jako uvnitř v nás, když se dokážeme dostat za myšlenky a za city. Jednota je naším domovem. Tam všichni směřujeme.

20.4.2024 v 6:00 | Karma: 9,83 | Přečteno: 262x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,81 | Přečteno: 257x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 639x
JednoDuše jsem.