Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec světa bude v lednu

Před několika dny se mě jeden pán zeptal, jestli jsem se bála konce světa. Nějak jsem odhadla, že ani tak nechce slyšet moji odpověď, jako že se potřebuje někomu svěřit se svým prožitkem. „Ne, já jsem strach neměla,“ odpověděla jsem stručně, abych ho nezdržovala svým pohledem na věc ve chvíli, kdy se potřeboval vypovídat. Na to se on rozhovořil o tom, že se vůbec nediví mladým lidem, že mají pořád tak hnusnou náladu, když sedí do noci u počítače a surfují po internetu. Že si sedl k počítači, aby si přečetl nějaké informace k tomu konci světa, a že z toho měl nervy na pochodu, protože tam byly velmi propracované teorie o tom, jak do Země narazí jiná planeta a vše tu shoří. Že ty informace byly tak detailní a zněly tak věrohodně, že z toho byl špatný a celou noc z toho nemohl usnout a ráno vstával s hnusnou náladou.

Co na to říct? Já se také lidem nedivím, že mají tak blbou náladu, když denně sledují televizní noviny a na internetu vyhledávají informace o krádežích, vraždách, lžích a o konci světa. K čemu je to dobré číst takové teorie o konci světa? Může se člověk na takovou věc připravit? Kdyby ten konec světa býval přišel, byli by ti vystresovaní lidé, kteří si do krve okusovali nehty při čtení těch „slavných“ teorií, v nějaké výhodě? Samozřejmě, by nebyli ve výhodě! Zemřeli by s blbou náladou stejně jako ti, co si radostně místo surfování po internetu, naplno užívali svého života do poslední minuty. Není tedy lepší žít, jak nejlépe dovedeme než si ničit život strachy o budoucnost, kterou většina z nás stejně předvídat neumíme?! Já jsem věřila a stále doufám, že jsme na začátku nového světa, ve kterém se každý můžeme mít hezky. 21. prosinec 2012 byl dle mého názoru takovým testem, ve kterém se tak trochu ukázalo, kdo máme dobré předpoklady k tomu žít svůj život radostně a kdo máme sklony k tomu žít ve strachu. Vy, kdo jste seděli s přilepeným obličejem u monitoru počítače nebo u televizní obrazovky a v duchu se loučili se svými příbuznými, asi nebudete největšími kandidáty na šťastný život, neboť vám vládne strach. Dobrá zpráva ale je, že o tom, jestli se chceme bát nebo jestli se chceme radovat, si rozhodujeme každý sám. A jak to bylo s tím pánem dál? Celé to povídání uzavřel slovy: „No a konec světa se nekonal.“ Nejdříve to vypadalo, že je z toho snad i zklamaný. Hned ale dodal: „No, ale už jsem četl, že další konec světa má být teď v lednu.“ :-)

Autor: Iva Votočková | středa 9.1.2013 21:50 | karma článku: 0 | přečteno: 48x
  • Další články autora

Iva Votočková

Spoutaní přesvědčeními o světě a o sobě samých

Uvěřili jsme, že svět je nějaký a my jsme nějací, a tím jsme si vykolíkovali prostor, ve kterém se můžeme pohybovat. Dál ani ťuk. Nepustí nás to. Nikdo nás nemusí zavírat do ohrady, všichni jsme si své vězení vystavěli sami.

11.4.2024 v 17:00 | Karma: 9,79 | Přečteno: 252x | Diskuse| Osobní

Iva Votočková

Zatoužila jsem po jarním sestřihu a nebe mi seslalo traktor

Když požádáme o pomoc Vesmír, udělá skutečně vše, co je v jeho silách, aby se to povedlo. Pošle i těžkou techniku, když sezná, že je toho zapotřebí. ;-)

16.3.2024 v 9:38 | Karma: 16,61 | Přečteno: 391x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Být šťastným popelářem! Co víc si přát? ;-)

Nejde o to mít hodně, ale o to dokázat zahrát skvělou hru s kartami, které jsme dostali. A šťastný popelář ve finále může prožít mnohem spokojenější život než frustrovaný manažer.

14.3.2024 v 17:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 274x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Proč se stylizujeme do oběti? Co nám to přináší?

Nikdy se nic neděje jen tak. A ani my lidé nikdy nic neděláme jen tak. Ke všemu máme nějaký důvod, ač je mnohdy skrytý tak dobře, že na něj ani sami nedohlédneme.

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 10,84 | Přečteno: 310x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Kolik "facek" potřebuješ ty, abys pochopil/a? ;-)

Dokud věříme, že za mizérii našich životů mohou ti druzí, tak máme jednu velkou jistotu a to, že v podstatě nemáme šanci se z té mizérie dostat. A to neplatí jen pro partnerský život ale pro život obecně.

29.2.2024 v 17:00 | Karma: 14,77 | Přečteno: 466x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Příležitost dělá zloděje i Mistra

Cokoliv co se kolem nás děje, přináší nám příležitost. Ze všeho si můžeme pro sebe vzít, co chceme. Je to jen na nás. Můžeme nadávat, litovat se nebo vybrousit svůj diamant.

20.2.2024 v 19:40 | Karma: 11,07 | Přečteno: 249x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Třeba se vidíme naposledy

Jsou chvíle, ve kterých můžeme "jen" doufat. V doufání je stále naděje, ale je to jako se vším v životě. Doufání nás může obohatit, ale také ho můžeme promarnit. Je to jen na nás.

19.2.2024 v 8:51 | Karma: 16,28 | Přečteno: 351x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Pachatelka kdečeho s pochopením pro kdekoho

Zlobit se na někoho nepomáhá. A už vůbec ne zlobit se sám na sebe. Dori, kámoška od Nema, která je mi v mnoha ohledech podobná, říkala, že proti naštvanosti pomáhá plavání. Měl bys plavat. Měl bys plavat. Když nevíš co, tak plav.

16.2.2024 v 14:00 | Karma: 14,58 | Přečteno: 275x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Úrazy mozku a jiné dary

Život nám musí občas něco vzít, abychom si dokázali vážit toho, co máme. No, nakonec všichni přijdeme i o ten život. Kdyby tomu tak nebylo, zřejmě bychom ve své malosti neměli vůbec žádnou naději na to poznat smysl naší existence.

15.2.2024 v 17:00 | Karma: 16,69 | Přečteno: 327x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Pojďte, já do vás zatlačím

A takhle já to mám. Kde se vzal, tu se vzal, odněkud se vynořil a vykouzlil mi hezčí den. Protřu si oči, jestli se mi to nezdá, ale stále tam stojí srdce otevřené. Lidé jsou boží, a stále je za co děkovat.

16.1.2024 v 18:00 | Karma: 26,44 | Přečteno: 595x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Jak vyčíslit omluvu v penězích?

K dohodě o mimosoudním vyrovnání se přistupuje v situaci,kdy viník nehody poskytuje poškozenému finanční kompenzaci nad rámec odškodnění z povinného ručení. Vlastně tímto způsobem poškozenému říká "promiňte, je mi to líto" penězi.

15.1.2024 v 15:55 | Karma: 11,57 | Přečteno: 334x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Troubení, novodobý symbol "mužnosti" v Čechách

S některými lidmi nemá cenu ztrácet čas aneb jak pravil Jan Werich: „Jestliže se člověk hádá s ...... víc jak půl minuty, hádají se už dva .......“

5.1.2024 v 15:00 | Karma: 17,67 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Přijde letos Ježíšek?

Člověk by si myslel, že největší dětskou starostí je, jestli letos přijde Ježíšek, ale tak to často vůbec není. Děti se mnohdy dívají na svět z úplně jiného úhlu než bychom čekali.

15.12.2023 v 18:17 | Karma: 14,46 | Přečteno: 246x | Diskuse| Ona

Iva Votočková

Střípky vánočního štěstí

Stále mám v paměti náš vánoční strom z dětství. Na Štědrý den jsme se sestrou vstávaly třeba ve dvě ráno, abychom se podívaly, jestli už nám Ježíšek přinesl stromek. Pak jsme obdivovaly vánoční ozdoby než jsme pod stromem usnuly.

4.12.2023 v 8:28 | Karma: 13,74 | Přečteno: 262x | Diskuse| Ona

Iva Votočková

O nespokojenosti žen a cestě ke spokojenosti

Obecně velmi mnoho lidí si myslí, že prázdnotu v sobě mohou zaplácnout partnerem, ale je to asi častější jev u nás žen, i když zřídkavé to není ani u mužů, že od svých protějšků očekávají, že je udělají spokojenými a šťastnými.

29.11.2023 v 22:26 | Karma: 12,92 | Přečteno: 265x | Diskuse| Ona

Iva Votočková

Jestli si můžu něco přát

Postavila jsem vodu na čaj. Stromoví venku zní tak tiše. Za okny něžně sněží. Přála bych vám vidět to, co vidím já z okna své kanceláře. Sem tam i nějaká srnka kolem projde. Jsem prostě neskutečná klikařka.

28.11.2023 v 8:05 | Karma: 14,28 | Přečteno: 264x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Co všechno moje tělo, co už vydrželo

"Nejsem obyčejná holka, jsem obyčejná žena. Zvyklá na to, co mám i nemám, jsem otevřená změnám. Mý oči jsou hladový, já je málokdy sklopím. Život běží a to, co běží, na nás nechá stopy." Ewa Farná z písně Tělo

27.11.2023 v 17:16 | Karma: 15,22 | Přečteno: 429x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Sněhová ruleta

To je tak, když se někdo rouhá a stěžuje si, že avizovaná sněhová kalamita nedorazila. Tak ty bys chtěla sněhovou kalamitu, holka? Tak tu ji máš, řekl Vesmír, a udělil mi láskyplnou lekci.

25.11.2023 v 19:20 | Karma: 12,71 | Přečteno: 287x | Diskuse| Společnost

Iva Votočková

Na svatého Martina vylézají duchové z praček

Svatý Martin zřejmě změnil své zaměření. Sníh došel, tak si možná otevřel prádelnu. ;-) Nebo si ho najala svatá Barbora, shání pro ni ponožky, aby měla do čeho zlobivým dětem nadělovat uhlí. ;-)

13.11.2023 v 16:00 | Karma: 14,39 | Přečteno: 296x | Diskuse| Ona

Iva Votočková

Ďábel jménem Meta

Už je to dávno, co zkřížil mi cestu, prej podepiš se mi krví. Budeš mít všechno, ale neujdeš trestu, jo. Byla to síla, byl to fakt nářez, bylo to vážně skvělý. Teď tu mám všechno, ale neujdu trestu, jo.

10.11.2023 v 17:28 | Karma: 16,94 | Přečteno: 445x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 112
  • Celková karma 13,82
  • Průměrná čtenost 645x
JednoDuše jsem.